Character Design and Customization in MOBA Games
Jokela, Fae (2018)
Jokela, Fae
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018112117726
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018112117726
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aihe on hahmosuunnittelu ja kustomisaatio MOBA -peleissä. Syvällisemmän näkökulman saavuttamisen takia tämä opinnäytetyö käy myös läpi videopeli hahmosuunnittelua yleisesti ku-ten myös yleisiä käytänteitä mitä hahmosuunnittelussa käytetään. Vaikka hahmosuunnitteluun kuuluu monia erilaista osaamisalueita, keskityn pääasiassa hahmosuunnittelun graafiseen ja visuaaliseen puoleen, vaikka käyn lyhyesti läpi myös muita osa-alueita. MOBA -pelit ovat pelejä jotka pyörivät pääasiassa pelattavien hahmojen ympärillä, mikä asettaa tiettyjä rajoituksia hahmosuunnitteluun. Pelien hahmokeskeisyyden takia, MOBA -pelien kehittäjät saavat suurimman osan tuloistaan myymällä pelaajille ”skinejä” ja muita kustomisaatio vaihtoehtoja hahmoille ja muille muokattaville osioille peleissä.