Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Lean Management in Project Sales Process

Posti, Pasi (2018)

 
Avaa tiedosto
20112018 Posti Pasi.pdf (1.027Mt)
Lataukset: 


Posti, Pasi
Lahden ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018112017547
Tiivistelmä
TIIVISTELMÄ
Yrityksen on pystyttävä reagoimaan muutoksiin nopeasti ja tämän vuoksi yrityksen prosessien on oltava mahdollisimman tehokkaita. Tällöin yritys voi saavuttaa kilpailuetua alan muihin toimijoihin. Tässä kehittämisprojektissa on käytetty prosessin kehittämiseen lean management -mallia. Se on prosessin kehittämismalli, jonka tavoitteena on luoda mahdollisimman häiriötön, sulavasti virtaava prosessi asiakastarpeesta lähtien tuotteen tai palvelun valmistumiseen asti. Leanin pääidea on maksimoida asiakkaan kokema arvo, mihin pyritään eliminoimalla asiakasarvoa tuottamattomia tekijöitä.

Tutkimuksessa kehitettiin talotekniikka-alalla toimivan yrityksen projektimyynnin prosessia. Tässä käytettiin apuna Lean Management mallia. Tutkimuksen tavoitteena oli saada yrityksen projektimyynnin prosessi tehokkaammaksi ja yksinkertaisemmaksi kuin aikaisemmin. Tutkimusongelmaksi määriteltiin projektimyyntiprosessin tehostaminen laadusta tingimättä ja maksimoimalla asiakasarvon ja sen tuomat hyödyt yritykselle. Tutkimuksen teoriaosuus pohjautuu Lean Managementin ja Kaizen sekä Sig Sigman periaatteisiin.

Opinnäytetyön empiirinen tutkimusosuus toteutettiin dokumentoimalla projektimyyntiprosessi alusta loppuun. Siitä saatiin suoraan tietoa, jota asiakkaat arvostavat myyntiprosesissa. Kahdeksan isointa asiakasta haastateltiin, mistä saatiin arvokasta lisäinfoa siitä, mitä he haluavat yritykseltä myyntiprosessin kehittämisessä ja asiakaskokemuksen parantamisessa.

Tutkimustulokset näyttävät tehokkaamman ja yksinkertaisemman myyntiprosessin. Tehokkaampi projektimyynti prosessi säästää aikaa ja rahaa asiakkaille, mikä vaikuttaa positiivisesti heidän ja myös yrityksen tulokseen. Todisteena tästä muutoksen jälkeen yrityksen projektimyynnin liikevaihto on noussut 15% per vuosi ja tulos 20 % vuosittain kolmen vuoden ajan. Tulos osoitttaa lean-projektin implementoinnin olleen kokonaisuutena onnistunut.

Asiasanat: Lean Management, Projektimyynti, Six Sigma, Asiakkuusarvo, Myyntiprosessi
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste