Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kajaanin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kajaanin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Creating a Guide for PlayStation 4 Publishing Process

Naumanen, Sakari (2018)

 
Avaa tiedosto
Naumanen_Sakari.pdf (475.7Kt)
Lataukset: 


Naumanen, Sakari
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018112418035
Tiivistelmä
Tämän tuotteistetun opinnäytetyön tavoitteena oli tehdä PlayStation 4 -videopelikonsolin julkaisuprosessin opas. Oppaan tarkoituksena on ohjeistaa kehittäjiä PlayStation -projekteissa ja tiivistää informaatiota julkaisuprosessin aloittamisen helpottamiseksi.

Opinnäytetyö koostuu kahdesta osasta; julkisesta teoria osasta ja itse oppaasta, joka on Kajaanin Ammattikorkeakoulun (KAMK) ja Evocat Games Oy:n (EG) välisen salassapitosopimuksen alainen, koska se sisältää vain Sony Corporationin kumppaniorganisaatioille jaettua tietoa. Julkisessa osassa opinnäytetyö tutkii videopelien julkaisemista, PlayStation -pelikonsolia sekä sen luonutta yritystä, Sony:a. Rajoittamattomassa osiossa käydään läpi Sony:n kehittäjäyhteistyön julkinen osuus,
opinnäytetyön tilaaja, Evocat Games Oy, sekä KAMK:n PlayStation -kehitysosaston tilanne. Opinnäytetyötä valmistellessa haastateltiin KAMK:n henkilökuntaa ja opiskelijoita sekä pelinkehittäjiä yrityksistä Evocat Games ja Housemarque, tarkoituksena tutkia PlayStation -kehityksen ja -julkaisun tilannetta kyseisissä organisaatioissa ja analysoida tämän opinnäytetyön tarpeellisuutta ja tärkeyttä.

Opinnäytetyön tutkimus sisälsi kysymyksien valmistelemista tarkoituksena kerätä informaatiota ennalta valituilta yksilöiltä. Opinnäytetyön aineisto ja työskentely-ympäristö oli paljolti salassapidettävän aineiston läpikäymistä ja sisäistämistä sekä sen analysointia sellaisella tavalla, että sen voisi julkaista. Informaatio täytyi tiivistää käytännölliseen muotoon, jotta tulevat kehittäjät ymmärtäisivät PlayStation -julkaisun monivaiheisen prosessin ja pystyisivät tehostamaan työskentelyään oppaan avulla. Pelijulkaisemisen teoriaosuus yhdistää hyödyllistä tietoa pelialalle, sillä pelijulkaisemisesta on vain vähän tutkimuksia olemassa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste