Markkinointiviestintäsuunnitelma : Case Yritys X
Sairanen, Johanna (2010)
Sairanen, Johanna
Laurea-ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010052910943
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010052910943
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli markkinointiviestintäsuunnitelma taloushallinnon alan pienyritykselle. Tavoitteena oli saada aikaiseksi markkinointiviestintäsuunnitelma, jonka yritys voisi toteuttaa syksyllä 2010 ja saada vinkkejä myöhempää markkinointiviestintää varten. Case Yritys X:llä ei ole aikaisemmin ollut suunnitelmallista markkinointiviestintää ja tarve sille on ilmennyt, sillä kilpailu asiakkaista on kiristynyt ja yritykselle on saatava enemmän näkyvyyttä, jotta sen toiminta voisi jatkua tuottavana.
Opinnäytetyössä lähdettiin liikkeelle kartoittamalla millaisia resursseja yrityksellä on käytössä markkinointiviestintää varten ja millainen rahallinen panos yrityksellä on mahdollista sijoittaa markkinointiviestintää varten. Näiden tietojen pohjalta lähdettiin laatimaan suunnitelmaa, joka yrityksen olisi mahdollista toteuttaa käytännössä.
Suunnitelmassa pohdittiin yrityksen nykyisiä ongelmia ja mahdollisuuksia, tavoitteita, kohderyhmää ja mitä kanavia viestinnässä kannattaa käyttää sekä mitä markkinointiviestinnän seurannassa yrityksen kannattaisi ottaa huomioon, jotta tulevaisuudessa markkinointiviestintää voisi kehittää parempaan suuntaan.
Opinnäytetyössä lähdettiin liikkeelle kartoittamalla millaisia resursseja yrityksellä on käytössä markkinointiviestintää varten ja millainen rahallinen panos yrityksellä on mahdollista sijoittaa markkinointiviestintää varten. Näiden tietojen pohjalta lähdettiin laatimaan suunnitelmaa, joka yrityksen olisi mahdollista toteuttaa käytännössä.
Suunnitelmassa pohdittiin yrityksen nykyisiä ongelmia ja mahdollisuuksia, tavoitteita, kohderyhmää ja mitä kanavia viestinnässä kannattaa käyttää sekä mitä markkinointiviestinnän seurannassa yrityksen kannattaisi ottaa huomioon, jotta tulevaisuudessa markkinointiviestintää voisi kehittää parempaan suuntaan.