Tapahtuman kehittäminen : case: Tulevaisuuden isännöinti 2018 -seminaari
Seppälä, Emilia; Oinonen, Satu (2018)
Seppälä, Emilia
Oinonen, Satu
Laurea-ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018112518078
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018112518078
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tarkoituksena on luoda kehitysehdotuksia vuoden 2019 Tulevaisuuden isännöinti -seminaariin sekä niitä apuna käyttäen uudistaa tapahtuman konseptia kehittämällä uusi aikataulu tapahtumalle. Tavoitteena on selvittää osallistujien ja yhteistyökumppaneiden tyytyväisyys nykyiseen tapahtumaan sekä kartoittaa, minkälaiseen tapahtumaan he tulevaisuudessa haluaisivat osallistua. Työn toimeksiantajana on RPT Docu Oy, joka on puolueeton rakennusalan ja teollisuuden tietopalveluihin sekä kustannustoimintaan erikoistunut yritys. RPT Docu Oy järjesti yhdessä tapahtumatoimisto Red Events Oy:n kanssa isännöitsijöille, kiinteistöpäälliköille ja taloyhtiöiden päättäjille suunnatun Tulevaisuuden isännöinti -laivaseminaarin. Tapahtuman tavoitteena oli tarjota osallistujilleen ammatillisesti kiinnostava ja ajankohtainen verkostoitumistilaisuus sekä yhteistyökumppaneilleen valmis ympäristö kohdata potentiaalisia liiketoimintamahdollisuuksia.
Opinnäytetyön tietoperusta koostuu tapahtuman konseptin, tapahtuman järjestämisen ja onnistuneen tapahtuman käsitteistä. Onnistuneen tapahtuman yhteydessä käsitellään tarkemmin yritystapahtumaa, asiakasta onnistuneen tapahtuman keskiössä, onnistuneen tapahtuman elementtejä sekä onnistuneen tapahtuman arviointia. Tutkimusmenetelminä kehittämistyössä käytettiin havainnointia kokonaisvaltaisen ymmärryksen saamiseksi sekä palautekyselyitä osallistujien ja yhteistyökumppaneiden tyytyväisyyden ja mielipiteiden selvittämiseksi. Havainnointi toteutettiin 17.5.-19.5.2018 Tulevaisuuden isännöinti -seminaarissa. Osallistujille ja yhteistyökumppaneille tehtiin eri versiot palautekyselystä, jotka tapahtuman jälkeen lähetettiin heille sähköpostitse. Tutkimusmenetelmät tukivat hyvin toisiaan ja kokoon saatiin kattava aineisto.
Kehitysehdotukset rajattiin seminaarin sisältöön, toisen päivän Kontaktifoorum -messuihin, tapahtuman sujuvuuteen ja teemaan. Opinnäytetyön tuotoksena syntyi kehitysehdotuksia näihin aihealueisiin liittyen sekä uudistettu aikataulu luomaan raamit vuoden 2019 Tulevaisuuden isännöinti -seminaariin. Uudistettu aikataulu tehtiin kehitysehdotuksia apuna käyttäen. Kehitysehdotuksista ja uudistetusta aikataulusta tuli realistisia ja helposti toteutettavissa olevia. Niiden hyödyntäminen ja lisääminen tapahtumaan mahdollistaisi vanhojen osallistujien ja yhteistyökumppaneiden mielenkiinnon säilyttämisen sekä uusien sitouttamisen. Kehitysehdotukset ja uudistettu aikataulu toimivat tapahtuman järjestäjien apuna toteuttamaan tapahtumasta asiakaslähtöisesti entistäkin onnistuneemman.
Opinnäytetyön tietoperusta koostuu tapahtuman konseptin, tapahtuman järjestämisen ja onnistuneen tapahtuman käsitteistä. Onnistuneen tapahtuman yhteydessä käsitellään tarkemmin yritystapahtumaa, asiakasta onnistuneen tapahtuman keskiössä, onnistuneen tapahtuman elementtejä sekä onnistuneen tapahtuman arviointia. Tutkimusmenetelminä kehittämistyössä käytettiin havainnointia kokonaisvaltaisen ymmärryksen saamiseksi sekä palautekyselyitä osallistujien ja yhteistyökumppaneiden tyytyväisyyden ja mielipiteiden selvittämiseksi. Havainnointi toteutettiin 17.5.-19.5.2018 Tulevaisuuden isännöinti -seminaarissa. Osallistujille ja yhteistyökumppaneille tehtiin eri versiot palautekyselystä, jotka tapahtuman jälkeen lähetettiin heille sähköpostitse. Tutkimusmenetelmät tukivat hyvin toisiaan ja kokoon saatiin kattava aineisto.
Kehitysehdotukset rajattiin seminaarin sisältöön, toisen päivän Kontaktifoorum -messuihin, tapahtuman sujuvuuteen ja teemaan. Opinnäytetyön tuotoksena syntyi kehitysehdotuksia näihin aihealueisiin liittyen sekä uudistettu aikataulu luomaan raamit vuoden 2019 Tulevaisuuden isännöinti -seminaariin. Uudistettu aikataulu tehtiin kehitysehdotuksia apuna käyttäen. Kehitysehdotuksista ja uudistetusta aikataulusta tuli realistisia ja helposti toteutettavissa olevia. Niiden hyödyntäminen ja lisääminen tapahtumaan mahdollistaisi vanhojen osallistujien ja yhteistyökumppaneiden mielenkiinnon säilyttämisen sekä uusien sitouttamisen. Kehitysehdotukset ja uudistettu aikataulu toimivat tapahtuman järjestäjien apuna toteuttamaan tapahtumasta asiakaslähtöisesti entistäkin onnistuneemman.