Videon käyttö Ilosaarirockin digitaalisessa markkinoinnissa
Lemmetyinen, Julia (2018)
Lemmetyinen, Julia
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018120319550
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018120319550
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee videoiden käyttöä osana markkinointia. Toimeksiantajan ja Lippu.fi:n kanssa toteutetussa mainoskampanjassa verrattiin Ilosaarirockin kevätlippuja mainostavia kuva- ja videomainosta toisiinsa. Mainoskampanja toteutettiin Facebookissa. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, kumpi mainoksista on tehokkaampi ja saa aikaan enemmän ostokertoja. Yhteistyö Lippu.fi:n kanssa mahdollisti lipunmyyntikonversion tarkastelun.
Tietopohjassa syvennyttiin perinteisen ja digitaalisen videomarkkinoinnin yhtäläisyyksiin ja eroihin sekä Facebookiin videomainosalustana. Lisäksi perehdyttiin videomainoksen tehokeinoihin, eli millaisia mainosten tulisi olla parhaimman näkyvyyden saamiseksi ja miksi videomainosten käyttöä suositellaan osana markkinointistrategiaa. Tulokset osoittivat, että kuvamainoksen kautta tehtiin enemmän ostoja ja se sai myös enemmän näyttökertoja videomainokseen verrattuna. Mainokset keräsivät yhdessä paljon näyttökertoja ja toivat siten arvokasta näkyvyyttä Ilosaarirockille. Opinnäytetyön tulokset ja analyysi ovat hyödyksi toimeksiantajalle tulevien mainoskampanjoiden suunnittelussa.
Tietopohjassa syvennyttiin perinteisen ja digitaalisen videomarkkinoinnin yhtäläisyyksiin ja eroihin sekä Facebookiin videomainosalustana. Lisäksi perehdyttiin videomainoksen tehokeinoihin, eli millaisia mainosten tulisi olla parhaimman näkyvyyden saamiseksi ja miksi videomainosten käyttöä suositellaan osana markkinointistrategiaa. Tulokset osoittivat, että kuvamainoksen kautta tehtiin enemmän ostoja ja se sai myös enemmän näyttökertoja videomainokseen verrattuna. Mainokset keräsivät yhdessä paljon näyttökertoja ja toivat siten arvokasta näkyvyyttä Ilosaarirockille. Opinnäytetyön tulokset ja analyysi ovat hyödyksi toimeksiantajalle tulevien mainoskampanjoiden suunnittelussa.