Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Yritysasiakkaiden tyytyväisyys Yritys X: n palvelun laatuun

Auer, Katri (2010)

 
Avaa tiedosto
Auer_Katri.pdf (660.5Kt)
Lataukset: 


Auer, Katri
Laurea-ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010052710756
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tutkitaan yritysasiakkaiden tyytyväisyyttä Yritys X:n tarjoaman palvelun laatuun. Opinnäytetyö tehdään toimeksiantona Yritys X:lle, joka on etnisten tuotteiden maahantuonti- ja markkinointiyritys.

Opinnäytetyön teoreettinen osuus käsittelee asiakastyytyväisyyttä ja palvelun laatua. Teoriaosuudessa selvennetään myös sitä, miten asiakastyytyväisyydellä ja palvelun laadulla on vahva riippuvuussuhde toisiinsa. Asiakastyytyväisyystutkimus toteutettiin kvantitatiivisena kyselytutkimuksena. Kyselylomake tehtiin sähköisellä E-lomake -järjestelmällä. Kyselytutkimus lähetettiin 36 asiakkaalle ja vastausprosentiksi tuli 58,4 %. Tutkimustulosten analysoitiin ja kaavioiden tekoon käytettiin Excel-taulukko -ohjelmaa.

Tuloksista voidaan päätellä asiakkaiden olevan varsin tyytyväisiä Yritys X:n palvelun laatuun. Tutkimuksesta ilmeni myös osa-alueita, joita yrityksen kannattaa kehittää. Parhaiten Yritys X:n myynninedistäjät pärjäsivät tuotteiden esillepanoissa, ja tuotetietoisuus oli kohdallaan. Yritys X:n palvelun nopeutta ei pidetty kovin hyvänä, joten Yritys X:n tulee parantaa myynninedistäjiensä aikatauluissa pysymistä. Kaikki vastaajat suosittelisivat Yritys X:n tarjoamaa palvelua kollegoillensa.

Tutkimustuloksista käy ilmi myös se, että asiakkaat olisivat kiinnostuneita suuremmista ja rohkeammista esillepanoista ja kampanjoista. Yritys X:n tavoitteena on olla edelläkävijä etnisten tuotteiden maahantuojana ja markkinoijana, joten yrityksen kannattaa selvittää ketkä asiakkaista ovat kiinnostuneita suuremmista kampanjoista. Näiden asiakkaiden kanssa Yritys X:n kannattaisi kehittää yhteistyötään, ja suunnitella isompia kampanjoita joiden avulla Yritys X saa lisättyä tunnettuuttaan. Ensimmäistä kertaa tehtävän asiakastyytyväisyyskyselyn tärkein anti oli se, että Yritys X sai tietoa asiakkaidensa tyytyväisyydestä, ja kehitysehdotuksia palvelun laadun parantamiseen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste