Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Sosiaalisen median kilpailija-analyysi : Case: Kookenkä (Kenkäkesko Oy)

Klemettilä, Hanna (2018)

 
Avaa tiedosto
Sosiaalisen median kilpailija-analyysi.pdf (6.335Mt)
Lataukset: 


Klemettilä, Hanna
Lahden ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018112919021
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Kookenkä (Kenkäkesko Oy), joka on Suomen suurin kenkäkauppaketju. Työn ensimmäisenä tarkoituksena oli tehdä kilpailija-analyysi toimeksiantajan sekä sen kahden kilpailijan sosiaalisen median kanavista. Tavoitteena oli selvittää miten yritykset toimivat kyseisissä sosiaalisen median kanavissa ja miten niitä käytettiin hyödyksi yrityksien markkinoinnissa sekä lisäksi verrattiin näistä saatuja tietoja keskenään toisiinsa.

Opinnäytetyön ensimmäisessä eli teoriaosuudessa perehdyttiin sosiaaliseen mediaan, kuinka sosiaalinen media on kehittynyt sen nykyiseen muotoonsa, sosiaalisen median suosituimpiin kanaviin sekä markkinointiin sosiaalisessa mediassa.

Kilpailija-analyysissä analysoitiin toimeksiantajan sekä kahden kilpailijan kahta eri sosiaalisen median kanavaa kahden kuukauden ajan. Analyysissä keskityttiin sisällön julkaisujen määrään, aktiivisuuteen, kuluttajien reagointiin julkaisuihin sekä siihen tapahtuiko julkaisujen kautta ohjaamista muille sivustoille. Tutkimuksessa käytettiin eksploratiivista kirjoituspöytätutkimusta, jossa tutkimus perustuu jo aikaisemmin julkaistuun sisältöön.

Tutkimuksen tuloksista selvisi, että yritykset käyttävät sosiaalisen median eri kanavia hyödyksi markkinointiin, tiedottamiseen, myynnin tukemiseen sekä luomaan inspiraatiota kuluttajille. Tuloksista selvisi lisäksi yritysten erilainen käyttäytyminen sosiaalisessa mediassa ja kuinka eri yritykset suosivat eri sosiaalisen median kanavia. Kaiken kaikkiaan tutkimuksen tuloksien myötä sosiaalinen media todettiin toimivaksi sekä hyväksi markkinointikanavaksi, jonka avulla yritys pystyy olemaan helposti vuorovaikutuksessa asiakkaisiin sekä lisäämään tietoisuutta yrityksestä ja näin ollen myös kasvattamaan myyntiä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste