Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinointiviestinnän suunnittelu ja toteutus Resto2018 –tietotaitokilpailuille projektipäälliköiden silmin

Mäkinen, Maaret; Vauhkonen, Venla (2018)

Avaa tiedosto
Makinen_Maaret_Vauhkonen_Venla.pdf (5.037Mt)
Lataukset: 


Mäkinen, Maaret
Vauhkonen, Venla
Laurea-ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018120419928
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tehdä markkinointiviestintäsuunnitelma Resto-tietotaitokilpailuille. Toiminnallisena osuutena markkinointiviestintäsuunnitelma toteutettiin, ja toimintaa tarkastellaan tässä opinnäytetyössä projektipäälliköiden näkökulmasta. Markkinointiviestintäsuunnitelma tehtiin tukemaan tapahtuman markkinoinnin toteuttamista ja lisäksi suunnitelman tarkoituksena oli auttaa markkinointitiimissä työskenteleviä henkilöitä.

Resto-kilpailut ovat vuosittain järjestettävä kaksipäiväinen tapahtuma, jonka tavoitteena on tehdä restonomien koulutusta ja nimikettä tutuksi. Restonomiopiskelijoiden lisäksi tapahtumassa on mukana alan lehtoreita sekä yrityksiä ja niiden asiantuntijoita. Tapahtumassa kilpailijat suorittavat joukkueittain tehtäviä, joiden tuloksia he esittelevät muille. Järjestämisvastuu Resto-kilpailuilla on kiertävä, ja vuonna 2018 järjestämisvastuu oli Laurea-ammattikorkeakoululla, joka toimi tämän opinnäytetyön toimeksiantajana.

Teoriaosuudessa tarkastellaan projektinhallintaa, joka oli projektipäälliköiden keskeinen tehtävä. Lisäksi tietoperustassa käsitellään markkinointiviestintää. Toiminnallisessa osuudessa käydään läpi toteutetut suunnitelmat sekä markkinointitoimenpiteet. Projektinhallinnan tueksi suunniteltiin mukailtu Gantt-kaavio, joka auttoi koko tiimiä pysymään aikataulussa. Yhteistyökumppaneille luotiin markkinoinnin roadmapit, joista kävi ilmi jokaiselle kuukaudelle sovittu teema, jonka pohjalta markkinointitoimenpiteet suunniteltiin.

Markkinointiviestintäsuunnitelma ja sen toteutus oli kokonaisuudessaan onnistunut. Yhteistyökumppanit olivat tyytyväisiä toteutettuihin toimenpiteisiin ja siihen, että lähtivät projektiin mukaan. Suurin osa kumppaneista piti markkinointitiimin tekemiä toimenpiteitä hyödyllisinä. Yhteistyökumppaneiden lisäksi toimeksiantaja piti projektia onnistuneena ja tiimin osuutta merkittävänä tapahtuman näkyvyyden ja tunnettuuden parantamisessa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste