Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Glamping-yrityksen digitaalisen markkinoinnin suunnitelma Keski-Euroopan markkinoille : CASE: Hidden House Pirttijärvi

Pirttijärvi, Anna (2018)

Avaa tiedosto
Pirttijarvi_Anna.pdf (1.568Mt)
Lataukset: 


Pirttijärvi, Anna
Lahden ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018120420040
Tiivistelmä
Toiminnallisessa opinnäytetyössä laadittiin digitaalisen markkinoinnin suunnitelma, joka suunnattiin aloittavan glamping-yrityksen käyttöön ensisijaisesti Keski-Euroopan markkinoille. Toimeksiantajana opinnäytetyössä toimi Hidden House Pirttijärvi, joka on luksustelttailupalveluita tarjoava yritys Jämsässä.

Työssä oli tarkoituksena selvittää yleisimmät digitaalisen markkinoinnin keinot ja niiden käyttö. Työn toiminnallisen osuuden tavoitteena oli rakentaa Hidden House Pirttijärvelle selkeä ja helposti seurattava digitaalisen markkinoinnin suunnitelma, jonka avulla aloittava yritys voi lähteä rakentamaan brändiään ja luomaan näkyvyyttä Suomen ulkopuolelle.

Työn teoriaosuudessa käsiteltiin erilaisia digitaalisen markkinoinnin käsitettä ja erilaisia digitaalisen markkinoinnin kanavia sekä niiden käyttötapoja. Lisäksi suunnitelman osaalueita käsiteltiin sekä teorian että käytännön pohjalta, jotta toimeksiantaja saisi työstä myös teoreettista tietoa siitä, mihin suunnitelma perustuu.

Teoreettisen tietopohjan lisäksi työssä tutkittiin samalla toimialalla toimivien eri yritysten digitaalista markkinointia ja luotiin kuva siitä, mikä on tehokasta markkinointia majoitusalalla. Tutkimus toteutettiin benchmarking-menetelmällä, jonka pohjalta laadittiin kilpailijoita analysoiva kilpailija-analyysi. Lisäksi työssä käytettiin laadullisena tutkimusmenetelmänä teemahaastattelua, jossa haastateltiin Hidden Housen Pirttijärven yrittäjää. Teemahaastattelun avulla kerättiin lisätietoa yrityksen tavoitteista ja yrittäjän toiveista markkinointisuunnitelman suhteen.

Lopullisessa suunnitelmassa käytiin läpi yrityksen digitaalisen markkinoinnin lähtötilanne ja kilpailijat, tavoitteet sekä ehdotetut strategiat, joiden avulla tavoitteet saavutetaan. Lisäksi yrittäjä saa työstä ehdotuksia markkinoinnin seurantaan sekä valittujen kanavien päivittämiseen.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste