Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sosiaalisen median markkinoinnin kehittäminen jalkapalloseura X:lle

Korhonen, Pyry (2018)

Avaa tiedosto
Korhonen_Pyry.pdf (14.89Mt)
Lataukset: 


Korhonen, Pyry
Laurea-ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018120520225
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää jalkapalloseura X:n sosiaalisen median markkinointia sekä selvittää sen tämän hetkistä tilaa. Jalkapalloseura X on keskisuuri helsinkiläinen jalkapalloseura, jonka edustusjoukkue pelaa Palloliiton alaisessa Kakkosessa ja juniorijoukkueet menestyvät valtakunnallisella tasolla.

Opinnäytetyön teoreettisessa viitekehyksessä käsiteltiin markkinointiviestintää ja sen keinoja, inbound- ja outbound-markkinointia ja markkinointia sosiaalisessa mediassa. Lisäksi viitekehyksessä on tietoa sosiaalisesta mediasta yleisesti sekä teemahaastatteluiden teoriaa. Teoreettinen viitekehys toimi opinnäytetyössä hyvänä tietopohjana jalkapalloseurojen vertailussa, teemahaastatteluissa, johtopäätöksissä ja kehittämisehdotuksissa.

Opinnäytetyössä käytettiin kahta menetelmällistä ratkaisua, jalkapalloseurojen sosiaalisen median markkinoinnin vertailua sekä teemahaastatteluja. Työssä verrattiin jalkapalloseura X:n sosiaalista mediaa ja sen markkinointia kahteen vastaavan kokoiseen jalkapalloseuraan pääkaupunkiseudulla. Teemahaastattelut tehtiin määritellylle kohderyhmälle ja haastattelut sisälsivät kolme eri teemaa: 1. Jalkapalloseurat sosiaalisessa mediassa, 2. Jalkapalloseurojen markkinointi sosiaalisessa mediassa, 3. Interaktiivisuus sosiaalisessa mediassa. Molemmista tutkimusmenetelmistä saatiin arvokasta dataa ja ideoita, miten jalkapalloseura X voi kehittää omaa sosiaalisen median markkinointiaan ja miten se voi erottautua sosiaalisessa mediassa kilpailevista seuroista yleisesti sekä markkinoinnillaan.

Tutkimusten ja niiden tulosten pohjalta tehtiin johtopäätökset sekä kehittämisehdotukset. Kehittämisehdotukset ovat erilaisia markkinointikampanjoita, kuten kilpailuja tai kausikorttihaasteita. Tämän lisäksi ehdotuksia tehtiin sosiaalisen median kanavien visuaalisuuden parantamiseen, sisältöpainotteiseen markkinointiin, maksettuun mainontaan, haluttujen mielikuvien ja brändin luontiin sekä interaktiivisuuteen sosiaalisessa mediassa.

Jalkapalloseura X on tunnettu ja arvostettu jalkapalloseura pääkaupunkiseudulla ja Suomessa, mutta tutkimuksen aikana kävi ilmi, että sen sosiaalisen median markkinoinnissa on paljon kehitettävää. Tämän vuoksi opinnäytetyö oli tarpeellinen ja opinnäytetyöstä tulee olemaan paljon apua seuran sosiaalisen median markkinoinnin kehittämisessä. Kehittämisehdotuksia luotiin sosiaalisen median ja sosiaalisen median markkinoinnin eri osa-alueisiin ja tätä kautta jalkapalloseura X pystyy tulevaisuudessa kehittämään sosiaalisen median markkinoinnistaan toimivan paketin.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste