Otto Trattorian näkyvyyden parantaminen
Aspelund, Assi; Järvinen, Janni-Maria (2018)
Aspelund, Assi
Järvinen, Janni-Maria
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018120219437
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018120219437
Tiivistelmä
Tässä toiminnallisessa opinnäytetyössä pyrimme parantamaan Otto Trattorian näkyvyyttä. Otto Trattoria on Joensuuhun kesäkuussa 2018 avautunut italialaistyylinen kahvila-ravintola. Pyrimme nostamaan ravintolan näkyvyyttä sosiaalisessa mediassa ja annoimme yritykselle opastusta, kuinka näkyvyyttä hakukoneissa voisi parantaa. Tämän lisäksi käytimme suoramarkkinoinnin keinoja tunnettuuden luomiseksi. Tarkoituksenamme oli nostaa ravintolan näkyvyyttä ja tunnettuutta ihmisten keskuudessa ravintolan aukeamisen aikaan face to face -markkinoinnin avulla. Lisäksi toimme esille lounaan näkyvyyttä joensuulaisten yritysten keskuudessa.
Yksi työmme tärkeimmistä vaiheista oli markkinointi sosiaalisessa mediassa, jossa keskityimme Instagram-tiliin. Rajasimme valinnan Instagramiin, sillä sovelluksena Facebook on toimeksiantajallemme tunnetumpi. Kun halutaan nostaa näkyvyyttä Instagramissa, on otettava huomioon itse julkaisu, julkaisun ajankohta ja sen kohderyhmä.
Yritys sai meiltä Instagram-tilin päivittämiseen sekä hakukoneoptimointiin oppaat, joissa lyhyesti kerrotaan, kuinka niihin liittyviä toimenpiteitä on tehtävä näkyvyyden parantamiseksi. Tämän lisäksi yritykselle jää käyttöönsä meidän tekemä flyer, jota käytimme suoramarkkinoinnissa. Yritys voi käyttää näitä kaikkia hyödykseen tulevaisuudessa.
Yksi työmme tärkeimmistä vaiheista oli markkinointi sosiaalisessa mediassa, jossa keskityimme Instagram-tiliin. Rajasimme valinnan Instagramiin, sillä sovelluksena Facebook on toimeksiantajallemme tunnetumpi. Kun halutaan nostaa näkyvyyttä Instagramissa, on otettava huomioon itse julkaisu, julkaisun ajankohta ja sen kohderyhmä.
Yritys sai meiltä Instagram-tilin päivittämiseen sekä hakukoneoptimointiin oppaat, joissa lyhyesti kerrotaan, kuinka niihin liittyviä toimenpiteitä on tehtävä näkyvyyden parantamiseksi. Tämän lisäksi yritykselle jää käyttöönsä meidän tekemä flyer, jota käytimme suoramarkkinoinnissa. Yritys voi käyttää näitä kaikkia hyödykseen tulevaisuudessa.