Digitaalisten palveluiden kartoitus – Case Laurea-ammattikorkeakoulu
Lähdeaho, Sami; Liukkonen, Petteri (2018)
Lähdeaho, Sami
Liukkonen, Petteri
Laurea-ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018120219498
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018120219498
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli kartoittaa Laurea-ammattikorkeakoulun henkilökunnan digitaalisten palveluiden tilannetta. Työn tilaajana oli Laurea ServiceDesk. Työn tavoitteena oli antaa kehitysehdotuksia Laurean digitaalisiin palveluihin liittyen.
Tietoperustan työssä muodostavat aiheeseen liittyvät teoriat ja kokemuspohjainen tieto. Digitaalisten palveluiden tuottamista kuvattiin käyttämällä Ling Jiangin palveluprosessimallia.
Tutkimusmenetelmänä on käytetty teemahaastattelua. Haastattelujen perusteella on koottu tilannekuva Laurean digitaalisista palveluista. Digitaalisten palveluiden kehitysehdotukset auttavat ServiceDeskiä kehittämään palveluja.
Tietoperustan työssä muodostavat aiheeseen liittyvät teoriat ja kokemuspohjainen tieto. Digitaalisten palveluiden tuottamista kuvattiin käyttämällä Ling Jiangin palveluprosessimallia.
Tutkimusmenetelmänä on käytetty teemahaastattelua. Haastattelujen perusteella on koottu tilannekuva Laurean digitaalisista palveluista. Digitaalisten palveluiden kehitysehdotukset auttavat ServiceDeskiä kehittämään palveluja.