Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Verkkokaupan suunnittelu - Case seurakauppa.intersport.fi

Rossi, Ville (2018)

Avaa tiedosto
Rossi_Ville.pdf (1021.Kt)
Lataukset: 


Rossi, Ville
Laurea-ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018121120861
Tiivistelmä
Tässä toiminnallisessa opinnäytetyössä kuvataan Intersport Finland Oy:n verkkoon avattavan seurakaupan visuaalisen ilmeen suunnittelu, sivuston rakenne ja toiminnallisuudet. Sähköisten palveluiden kehittäminen Keskossa on ollut viime vuosina konsernin liiketoiminnan kehittämisen kulmakiviä. Urheiluseurojen sekä Intersport kauppiaiden välillä käytävä kaupankäynti halutaan siirtää verkon puolelle. Tällä helpotetaan seurojen jäsenten joukkuekohtaisen välineistön ja vaatetuksen tilaamista. Intersport seurakaupoille tämä mahdollistaa helpomman tuotevalikoiman ylläpidon sekä vähentää manuaalista työtä tilausten suhteen. Osalla seuroista on tänä päivänä vaatimuksena kaupankäynnin mahdollisuus verkossa yhteistyön aloittamiselle.

Verkkokaupan suunnittelussa tuli ottaa huomioon myös kauppojen käytössä olevat tekniset järjestelmät, kuten Tekso-kassajärjestelmä, joka integroitiin verkkokauppaan. Seurakaupan suunnitteluun käytettiinkin alkuperäisestä projektisuunnitelmasta poiketen paljon aikaa, jotta toteutuksen alkaessa mahdollisimman moni ongelmakohta ja epäselvyys olisi jo otettu huomioon. Tarkalla suunnittelulla pystytään välttämään työnseisahdukset verkkokaupan perustamisen aikana ja todennäköisesti vältetään suurempiin ongelmiin johtavat väärät tietokantarakenteet sekä muut koko kaupan toimintaan vaikuttavat virhetilanteet.

Verkkokaupan toiminnallisuuksia kehitetään vaiheittain johtuen kiireellisestä aikataulusta kaupan perustamisen suhteen. Opinnäytetyössä kerrotaan verkkokaupan perustamisen ensimmäisestä vaiheesta, jossa tarkoituksena on mahdollistaa yksittäiselle asiakkaalle oman joukkueensa tuotteiden tilaus. Toisessa vaiheessa seurakaupan on tarkoitus mahdollistaa koko joukkueen pelaajien vaatteiden ja varusteiden tilaus sekä pelaajarekisterin ylläpitäminen tähän liittyen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste