Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kajaanin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kajaanin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Webinaarit osana yrityksen sisältömarkkinointia Case: Intotalo Oy

Lotvonen, Johanna (2018)

 
Avaa tiedosto
Lotvonen_Johanna.pdf (917.1Kt)
Lataukset: 


Lotvonen, Johanna
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018121321306
Tiivistelmä
Sisältömarkkinoinnista on tullut osa yritysten arkipäivää ja markkinointistrategiaa. Sisältömarkkinointia käytetään useissa eri kanavissa, joista yksi on webinaarit eli verkkoseminaarit. Usein webinaareja pidetään maksullisina etäkoulutuksina, mutta niiden sisällöntuotannollinen ja arvoa tuottava puoli on myös tunnistettu ja webinaarit toimivat hyvin osana ostoprosesseja. Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on tutkia webinaarien toimivuutta yrityksen sisältömarkkinoinnissa. Tavoitteena on myös kartoittaa keinoja tehdä webinaareista vieläkin kannattavampia ja luonnollisempi osa sisältömarkkinointia.

Opinnäytetyön teoria pohjautuu sisältömarkkinointiin ja webinaareihin. Sisältömarkkinointi on tavoitteellista, tarkkaan valikoiduille kohderyhmille tuotettua sisältöä, jolla pyritään ymmärtämään asiakkaiden tarpeita arvontuotannon ja sitouttamisen näkökulmasta. Teoriassa käsitellään myös sisältöstrategia ja asiakkaan ostoprosessin rakentaminen sisältömarkkinoinnin avulla. Webinaarit ovat yksi sisältömarkkinoinnin kanavista, jotka ovat verkossa järjestettäviä noin tunnin mittaisia verkkoseminaareja, joilla yritys voi todistaa asiantuntijuuttaan ja rakentaa seuraajakuntaa. Webinaareja tarkastellaan tässä opinnäytetyössä sisältömarkkinoinnin lisäksi osana ostoprosessia.

Tämä opinnäytetyö toteutettiin koulutusyritys Intotalo Oy:lle, joka otti webinaarit osaksi tavoit-teellista sisältömarkkinointia vuoden 2018 alussa. Tutkimuksessa kartoitettiin kevään 2018 Intotalo Oy:n järjestämiin webinaareihin osallistuneiden ihmisten kokemuksia webinaareista. Tutkimuksessa selvisi, että suurin osa vastanneista koki webinaarit hyödyllisiksi ja arvoa tuottaviksi sisältökanaviksi. Suurimmaksi kehityskohdaksi nousi ostoprosessin kehittäminen webinaariin osallistuneiden kohdalla. Tutkimuksen tulosten ja teoriaosuuden avulla voidaan webinaareja osana sisältömarkkinointia kehittää myös muissa yrityksissä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste