Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Digitaalinen asiakaskokemus talouselama.fi -palvelussa

Penttilä, Elina (2018)

 
Avaa tiedosto
OPINNAYTETYO_ElinaPenttila.pdf (803.1Kt)
Lataukset: 


Penttilä, Elina
Laurea-ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018121822168
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantona oli selvittää talouselama.fi -palvelun käyttäjien digitaalista asiakaskokemusta sekä asiakastyytyväisyyttä. Tulosten tavoitteena oli jalkauttaa niistä saatuja tuloksia seuraaviin samankaltaisten palveluiden suunnitteluun.

Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys koostui kahdesta osasta: digitaalisen median kehityksestä sekä sähköisen kyselytutkimuksen tekemisestä. Ensimmäisessä osassa käsittelen digitaalisen median käsitteitä sekä kuvaan, miten digitaalinen media on kehittynyt vuosien saatossa. Käsittelen myös millä tavalla asiakaskokemus syntyy digitaalisissa mediapalveluissa. Toisessa osassa käsittelen kyselytutkimusprosessia, jossa keskityn enemmän sähköiseen kyselytutkimusprosessiin. Laadin tietoperustaa myös kvantitatiivisesta eli määrällisestä tutkimuksesta, jollaiseksi tukimukseni voi luokitella.

Opinnäytetyössäni tein sähköisen asiakaskokemuskyselyn, jonka avulla selvitin, kuinka palvelun käyttäjät kokevat Talouselämä.fi -palvelun. Talouselämä.fi -palvelu on syksyllä 2017 lanseerattu digitaalinen uutispalvelu Alma Talentin tuoteperheessä. Kyselyn tein Questback-nimisellä kyselypalvelulla ja lähetin linkin poimitulle kohderyhmälle, joka koostui ainoastaan talouselama.fi -palvelun aktivoinneista asiakkaista. Kyselyn lähetin maaliskuussa 2018 yhteensä 2227 asiakkaalle sähköpostitse ja vastauksia sain yhteensä 279 kappaletta. Tutkimuksen vastausprosentiksi muodostui 12,5 prosenttia.

Tutkimustulosten mukaan asiakkaat ovat pääosin tyytyväisiä palvelun sisältöön ja kokivat palvelun toimivan hyvin. Myös palvelun käyttöönotto itsepalveluna oli vastaajien mukaan helppoa sekä tarvittaessa he saivat apua helposti asiakaspalvelusta. Suurin osa vastaajista suosittelisi palvelua tuttavilleen.

Tutkimuksesta nousi suurimmaksi kehitysehdotukseksi nousi sovelluksen parantaminen. Suurin osa asiakkaista käyttää talouselama.fi -palvelua enemmän internet-selaimella, kuin puhelimellaan sovelluksen kautta. Toisena tärkeänä kehitysehdotuksena on, että suoramarkkinoinnin yhteydessä asiakkaita neuvottaisiin selkeämmin talouselama.fi -palvelun aktivoinnissa. Noin puolet vastaajista oli sitä mieltä, että ohjeistus puhelinmyynnin yhteydessä oli epäselvää.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste