Heureka! IT-konsulttipalvelun uusi brändi-ilme
Ampuja, Raita (2018)
Ampuja, Raita
Lahden ammattikorkeakoulu
2018
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 1.0 Suomi
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018121421622
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018121421622
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on brändin visuaalisen ilmeen uudistus. Työn toiminnalliseen osuuteen kuuluu tunnuksen, värimaailman ja typografian kokonaisvaltainen uudistaminen, ja graafisen ohjeiston ja sovellusten suunnittelu ja toteutus. Sovelluksia ovat käyntikortit ja nettisivu.
Tavoitteena on ollut luoda toimiva, kiinnostava yritysilme, joka miellyttäisi kohdeyleisöä. Opinnäytetyön teoriaosuudessa käyn kirjalähteiden avulla läpi visuaalisen suunnittelun perusteita ja vaikutusta ilmesuunnitteluun. Lisäksi avaan yhtenäisen brändi-ilmeen merkityksellisyyttä pienyritykselle. Työ on koostettu haastatteluista asiakkaan kanssa, ja graafisen ja markkinoinnin alan kirjallisuudesta ja nettilähteistä.
Tavoitteena on ollut luoda toimiva, kiinnostava yritysilme, joka miellyttäisi kohdeyleisöä. Opinnäytetyön teoriaosuudessa käyn kirjalähteiden avulla läpi visuaalisen suunnittelun perusteita ja vaikutusta ilmesuunnitteluun. Lisäksi avaan yhtenäisen brändi-ilmeen merkityksellisyyttä pienyritykselle. Työ on koostettu haastatteluista asiakkaan kanssa, ja graafisen ja markkinoinnin alan kirjallisuudesta ja nettilähteistä.