Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Yrityksen maine työntekijöiden näkökulmasta : Yritys X:n toimipisteissä

Fagerlund-Larin, Emmaleeni (2018)

Avaa tiedosto
Fagerlund-Larin_Emmaleeni.pdf (1.365Mt)
Lataukset: 


Fagerlund-Larin, Emmaleeni
Lahden ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018121621792
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää yrityksen maineen merkitystä työnhaussa. Tavoitteena on tuottaa tietoa yrityksen maineen vaikutuksesta työnhakijalle työnhaussa ja työntekijän kokemuksista yrityksen maineenkuvasta työssä aloitettuaan. Kohdeyrityksenä ovat Yritys X:n neljä toimipistettä.

Teoriaosuudessa käsitellään maineen rakennetta, muodostumista ja muuttumista sekä maineen, brändin ja imagon eroja. Lisäksi teoriaosuudessa tarkastellaan menestymistä ja johtajuutta toimialalla, maineen keskeisiä sidosryhmiä sekä työntekijöiden merkitystä yrityksessä ja maineen hallinnassa.

Empiirisessä osassa tutkimusmenetelmänä käytettiin sähköistä kyselyä. Kyselyn linkki lähetettiin henkilökohtaisesti jokaiselle toimipisteessä työskentelevälle myyjälle.

Tutkimustuloksista kävi ilmi, että työntekijät pitivät yrityksen mainetta hyvänä. Mielikuvat olivat muuttuneet vastaajilla positiivisesti yrityksestä rekrytointiprosessin jälkeen. Ilmapiiri, työyhteisö ja luotettavuus kasvoivat haastattelun jälkeen verrattuna ensimmäiseen mielikuvaan yrityksestä. Osa-alueet ovat myös tärkeimpiä puolia työntekijöille työn aloitettuaan, jonka vuoksi he työskentelevät yrityksessä. Kehittämistarpeita oli rekrytointiprosessissa, jossa yrityksen toiminnasta ja tuotteista kertomalla työnhakija saisi enemmän tietoa yrityksestä ja laajemman käsityksen yrityksen maineesta.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste