Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Sisäinen ristiriita yrityksen arvojen ja työnkuvan painotuksen välillä : Case; Telia Kauppa

Pranovi, Riccardo (2018)

 
Avaa tiedosto
Riccardo Pranovi.pdf (1.517Mt)
Lataukset: 


Pranovi, Riccardo
Lahden ammattikorkeakoulu
2018
Creative Commons License
Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 1.0 Suomi
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018122322845
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää, löytyykö Telian myyjien työnkuvan painotuksen ja Telian arvojen välillä ristiriitaa. Opinnäytetyö on luonteeltaan
kvalitatiivinen, mutta siinä myös hyödynnettiin kvantitatiivista analysointimenetelmää teemahaastattelun analysoinnissa. Työnkuvan painotusta selvitettiin kolmella menetelmällä. Ensin tutkija – joka itse toimii myyjänä Telian kaupassa - havainnoi arvojen toteutumista asiakaskohtaamistilanteissa ja kuinka esimiehet seurasivat arvot toteutumista kyseisissä tilanteissa. Tämän jälkeen tehtiin teemahaastattelu kolmen tutkimuskirjallisuudesta esiin nousseen tärkeän työssä onnistumisen periaatteen pohjalta, jotka ovat: motivaatio, kyky ja mahdollisuus. Lopuksi edellisiin perustuen tehtiin nettilomakekysely, joka lähetettiin kaikille Suomen Telia kaupoissa työskenteleville myyjille.
Teoria osuus on opinnäytetyössä myös jaettu kolmeen osaan. Ensin käydään läpi mitä arvot ovat yrityksessä ja miten niitä tulisi johtaa. Toiseksi käydään läpi asiakaspalvelulähtöisen strategian edut ja mitä laadukas asiakaspalvelu on. Kolmanneksi, ja teoriaosuuden lopuksi aukaistaan miten motivaatio, kyky ja mahdollisuus auttavat onnistumaan työnkuvassa ja miten itseohjautuvuus auttaa työntekijän hyvinvointia.
Tutkimuksessa selvisi, että Telian arvojen ja työnkuvan painotuksen välillä oli ristiriitaa havaittavissa. Havainnoinnin ja teemahaastattelujen pohjalta ristiriitaa oli selkeästi havaittavissa, mutta laajemmin tehdystä myyjätutkimuksen tuloksissa ristiriita ei ollut yhtä selkeää. Ristiriidan löytämisen tavoitteena oli antaa Telialle tietoa siitä, kuinka myyjät työnkuvan painotuksensa kokevat. Tulosten perusteella esitetään toimenpideesitys jatkotutkimuksesta, johon sisältyisi pilotoitava myyjävalmennus, jonka avulla voitaisiin kehittää myyjärekrytointia, johtamista, palkitsemista sekä myyjien toimintaa asiakasrajapinnoissa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste