Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Grant Thornton Finland Oy:n työnantajamielikuvan kehittäminen

Kuoppa, Erika; Usai, Lisa (2018)

 
Avaa tiedosto
Kuoppa_Usai.pdf (1.917Mt)
Lataukset: 


Kuoppa, Erika
Usai, Lisa
Laurea-ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201901101208
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Grant Thornton Finland Oy, joka kuuluu maailman johtaviin tilintarkastus-, yritysjärjestely-, vero- sekä muita asiantuntijapalveluita tarjoaviin organisaatioihin. Tavoitteena oli selvittää alan korkeakouluopiskelijoiden arvomaailmaa työnhakuun liittyen, tutkia keinoja kasvattaa yrityksen tunnettuutta työnantajana sekä kehittää kiinnostava työnantajamalli, joka sisältää konkreettisia toimenpidesuosituksia.

Tutkimusongelma koostui yrityksen tunnettuudesta, työnantajamielikuvasta, kilpailusta alan ammattilaisista sekä keskeisimmistä vaikuttajista kohderyhmän tavoittamisen ja arvojen taustalla.

Tutkimuksessa tarkasteltiin työnantajamielikuvan kehittämiseen liittyviä markkinoinnin käsitteitä, työnantajamielikuvan kehittämistä, yrityksen strategista johtamista, rekrytoinnin keinoja liittyen työnantajamielikuvan kehittämiseen sekä milleniaaleja tulevaisuuden työnhakijoina.

Opinnäytetyön tutkimusosuus toteutettiin tutkimusaineistotriangulaationa, jossa tietoa koottiin kyselytutkimuksena kolmelta eri kohderyhmältä.

Tutkimustuloksista selvisi, että Grant Thorntonin työnantajalupaus vastaa pitkälti henkilöstön kokemusta. Poikkeamia ilmeni yrityksen ulkoisissa ominaisuuksissa sekä uudistumiskyvyssä. Alan korkeakouluopiskelijat tunsivat yrityksen brändin ja palvelut heikosti, mutta piti toimialaa positiivisena.

Johtopäätöksinä voitiin todeta, että oppilaitosyhteistyötä kannattaa kehittää alan korkeakouluopiskelijoiden tavoittamiseksi. Digitaalisuus vaikuttaa perinteiseen tilintarkastus alaan ja yritykseltä odotetaan digitaalisten palveluiden kehittämistä sekä läsnäoloa sosiaalisen median kanavissa. Kehittämisehdotukseksi muodostui työnantajamalli, jossa korostetaan työnantajalupauksesta viestimistä oikein valituissa medioissa sekä yrityksen vision, arvojen ja strategisten tavoitteiden peilaamista rekrytointiviestintään.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste