Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Asiakastyytyväisyyden kehittäminen palvelun näkökulmasta : Case: Oy Lunawood Ltd

Heino, Niina (2019)

 
Avaa tiedosto
Heino_Niina.pdf (832.2Kt)
Lataukset: 


Heino, Niina
Lahden ammattikorkeakoulu
2019
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201902172407
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantajana oli lämpöpuuyritys Oy Lunawood Ltd. Tavoitteena oli analysoida palvelun laatua vuoden 2018 asiakastyytyväisyyskyselyn sekä kansainvälisen asiakaspäivän tulosten perusteella. Näiden tulosten avulla laadittiin kehitysehdotuksia palvelun laadun parantamiseksi.

Teoriaosuudessa käsiteltiin asiakassuhdetta ja sen ylläpitämistä, palvelun laatua kilpailutekijänä ja sen mittaamista, kehittämistä ja johtamista sekä teollisuusyrityksen kehittämistä palveluyritykseksi. Analyysin perusteella voitiin todeta, että asiakkaat ovat pääasiassa tyytyväisiä tämän hetkiseen palvelun laatuun, mutta kehitettävääkin löytyy edelleen. Asiakasuskollisuuteen liittyen tärkeimmiksi tekijöiksi valikoituivat tuotteiden hinta-laatusuhde ja tasainen laatu. Parhaiten Lunawood oli onnistunut laskutuksessa, myyntihenkilöstön tuotetietämyksessä ja palveluhalukkuudessa.

Tärkeimmiksi kehityskohteiksi muodostuivat sisäinen ja ulkoinen viestintä sekä asiakaskokemuksen parantaminen erityisesti kotimaassa. Näiden lisäksi palvelun laatuun vaikuttaviksi tekijöiksi huomattiin työhyvinvointi sekä asiakastyytyväisyyskyselyn tuloksista tiedottaminen asiakkaalle ja henkilöstölle. Tulevaisuudessa erityistä huomiota tulisi kiinnittää myös asiakaslähtöisyyden korostamiseen strategiassa sekä reklamaatioiden käsittelyyn ja sen eri vaiheista asiakasta tulisi tiedottaa paremmin.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste