Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Vaatemalliston keinot brändin visuaalisen viestin välittäjänä : Nanson Casual malliston visuaalisen viestin yhdenmukaistaminen eri jakelukanavissa tuotesuunnittelun avulla

Sillanpää, Minna (2019)

 
Avaa tiedosto
Sillanpaa_Minna.pdf (672.7Kt)
Lataukset: 


Sillanpää, Minna
Lahden ammattikorkeakoulu
2019
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201902212570
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni käsittelee vaatemalliston suunnittelussa rakennetun visualisen viestin monistamista erikokoisten jälleenmyyjien myymälätiloissa. Opinnäytetyön yhteistyökumppani oli Nanso Group Oy, jossa työ kohdistuu Nanso -brändin päiväpukeutumisen Casual malliston suunnitteluprosessin kehittämiseen. Malliston ja tuotevalikoimien kokoamisen haasteena on ollut, miten malliston suunnitteluvaiheessa rakennettu asukokonaisuus ajattelu ja visuaalinen viesti pystytään säilyttämään erikokoisissa myymälätiloissa ja vaihtelevan kokoisilla valikoimilla. Tavoitteena oli löytää suunnitteluprosessiin menetelmiä, jotka tukevat asukokonaisuusajattelua, visuaalisen johdonmukaisuuden rakentamista ja ydinviestin säilymistä esillepanoissa myymälätilan tai myytävän valikoiman suuruudesta riippumatta.
Teoriaosuudessa näkökulmina kehitystyöhön olivat vaatemalliston suunnitteluun vaikuttavat eri tekijät sekä brändityön hyödyntäminen suunnittelutyössä. Aihetta taustoittavan teoriaosuuden lisäksi käytin työn tiedonhankintamenetelminä asiantuntijahaastatteluja sekä strukturoitua haastattelua. Strukturoidun haastattelun toteutin lomakehaastatteluna Nanson Casual vaatemalliston jälleenmyyjille.
Pohtivan teoriaosuuden, haastattelujen sekä jälleenmyyjillä teettämän lomakehaastattelun analyysin pohjalta järjestin työpajan monialaisen Nanso -työryhmän kanssa. Työpajan tarkoituksena oli löytää parannuskeinoja malliston visuaalisen ilmeen kertomisessa erikokoisilla jälleenmyyjillä ja innovoida uusia menetelmiä tuotesuunnitteluun.
Opinnäytetyöni tuloksena syntyi suunnittelutyön pohjaksi erilaisia malliston rakennetta ja asukokonaisuusajattelua tukevia kuvioita sekä muita innovatiivisia tapoja rakentaa yhdenmukaista viestiä jälleenmyyjien myymälätilassa. Näitä menetelmiä käyttämällä päästään toteuttamaan toivottua visuaalista yhdenmukaisuutta erikokoisissa myymälöissä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste