Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Artistibrändit vaikuttajamarkkinoinnissa

Kekkonen, Ville (2019)

Avaa tiedosto
Opinnaytetyo_Artistibrandit_Vaikuttajamarkkinoinnissa_VilleK.pdf (411.9Kt)
Lataukset: 


Kekkonen, Ville
2019
Kaikki oikeudet pidätetään
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201903132802
Tiivistelmä
The focus of this thesis is to study what roles artist brands have in influencer marketing and how they are used by different known Finnish brands. Study goes through the whole process from idea to post-processing the effectivity of these influencer marketing projects especially in social media. Sony Music is the client of this thesis and therefore it focuses especially on artist brands compared to other influencer/personal brands. The main research method for this study is the qualitive research method done with openly arranged interviews of Brand Managers. Equally important are other knowledge sources used, which include: literary, web-sources and an interview with an expert of influencer marketing. The results conform beforehand thought preconceptions. Results confirm that artists are still highly respected and reportedly employed in business co-operations. Businesses ideally pick the cooperation partners case-by-case and the goal is to find the perfect match to fill the requirements. Influencer marketing is seen effective as a part of companies’ content strategies and marketing plans. The study developed into researching a quite wide and constantly evolving phenomenon. The study subject enterprises top amongst the largest in their field in Finland. With these in mind the research could be continued in a multitude of ways and the knowledge of it should be updated continuously. The results are to be applied case-bycase.
 
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on tutkia, mitä rooleja erilaisilla henkilöbrändeillä on vaikuttajamarkkinoinnissa ja miten niitä käyttävät tunnetut Suomalaiset brändit. Tutkimus suuntautuu erityisesti vaikuttajien valintaprosessiin ja projektien alkuvaiheeseen, etenkin sosiaalisessa mediassa. Sony Music on tämän opinnäytetyön toimeksiantaja ja työ keskittyy erityisesti artistibrändeihin verrattuna muihin vaikuttaja/henkilöbrändeihin. Opinnäytetyön pääasiallinen tutkimusmenetelmä on kvalitatiivinen tutkimusmenetelmä, joka suoritettiin avoimin haastatteluin, haastatellen eri brändien johtajia. Yhtä tärkeitä ovat muut lähteet, jotka ovat: kirjallisuus, web-lähteet ja haastattelu vaikuttajamarkkinoinnin asiantuntijalta. Tulokset myötäilevät suurilta osin ennakko-odotuksia. Tulokset vahvistavat, että musiikkiartistit ovat edelleen erittäin arvostettuja ja käytettyjä yritysyhteistöissä. Yritykset valitsevat yhteistyökumppanit tapauskohtaisesti, ja tavoitteena heillä on löytää täydellinen kumppani projektin mukaisesti. Vaikuttajamarkkinointi nähdään tehokkaana osana yritysten sisältöstrategioita ja markkinointisuunnitelmia. Tutkimus kehittyi tutkimaan melko laajaa ja jatkuvasti kehittyvää ilmiötä. Otanta, eli neljä yritystä on pieni ja jokainen tutkituista yrityksistä on alansa suurimpia Suomessa. Näiden huomioiden pohjalta tutkimusta voitaisiin jatkaa monin tavoin ja tietoa aiheeseen liittyen tulisi päivittää jatkuvasti. Tuloksia tulee soveltaa tapauskohtaisesti.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste