Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Pedagogisen dokumentoinnin kehittäminen vuoropäiväkodissa

Toivanen, Niko (2019)

 
Avaa tiedosto
Toivanen_Niko_2019_02_27.pdf (772.1Kt)
Lataukset: 


Toivanen, Niko
2019
Kaikki oikeudet pidätetään
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201903142916
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää toimeksiantajani Niinivaaran vuoropäiväkodin pedagogista dokumentointia. Tavoitteena oli saada selville pedagogisen dokumentoinnin lähtötaso eri päiväkotiryhmissä ja henkilökunnan ajatuksia. Työ toteutettiin laadullisena tutkimuksena käyttäen teemahaastattelua. Haastateltavina oli seitsemän henkilökunnan jäsentä seitsemästä eri ryhmästä. Analyysimenetelmänä käytettiin teemoittelua. Pedagoginen dokumentointi koettiin vielä uudeksi tulosten mukaan. Suurinta osaa pedagogisen dokumentoinnin osa-alueista toteutettiin jo, mutta ei kokonaisvaltaisena työvälineenä arjessa. Erityisesti vanhempien osallisuus koettiin haastavana osa-alueena, johon ei vielä ollut löytynyt ratkaisua. Opinnäytetyön johtopäätöksiä voidaan ruveta hyödyntämään rakennettaessa pohjaa pedagogisen dokumentoinnin käytölle työvälineenä.
 
The purpose of the thesis was to develop the pedagogical documentation of my employer the 24-hour day care center of Niinivaara. The goal was to find out the starting level of pedagogical documentation in different day care groups and the thoughts of the personnel. The work was carried out as a qualitative study using a theme interview. Seven staff members from seven different groups were interviewed. Theming was used as the method of analysis. Pedagogical documentation was still seen as a novelty. Many aspects of pedagogical documentation were already implemented, but not as a comprehensive tool in everyday life. Particularly, parental involvement was seen as a challenging area for which no solution had yet been found. The conclusions of the thesis can be utilized to build the foundation for using pedagogical documentation as a tool.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste