Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Julkaisut
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Julkaisut
  • Näytä viite

Ohjauksen monet merkitykset ammatillisessa opinto-ohjaajankoulutuksessa

Kukkonen, Harri (2018)

 
Avaa tiedosto
Kukkonen.pdf (478.3Kt)
Lataukset: 


Kukkonen, Harri
Tampereen ammattikorkeakoulu
2018
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201903193411
Tiivistelmä
Käsite ohjaus on monimerkityksinen ja tarkoittaa eri koulutus- ja ammattialoilla hyvin eri asioita. Opetus- ja ohjaustyössä sen keskiössä on opiskelijan oman aktiivisuuden, osallisuuden ja toimijuuden tukeminen. Artikkelissa kuvataan, miten ammatillisen opinto-ohjaajankoulutuksen opiskelijat kuvailevat ohjausta ja sen tarkoitusta. Opiskelijoiden kuvausten perusteella oli mahdollista tunnistaa muutoksia käsityksissä ohjauksen sisällöstä, tarkoituksesta ja ohjaajan tarvitsemasta osaamisesta. Käsitys ohjauksesta laajeni arvostavan kohtaamisen, vuorovaikutuksen ja opiskelijan opintojen tukemisen näkökulmasta koskemaan laajemmin ohjaustyötä ja ohjaajan tehtävää myös erilaisten yhteisöjen ja verkostojen jäsenenä.
Kokoelmat
  • Julkaisut
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste