Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Julkaisut
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Julkaisut
  • Näytä viite

Some experiences of implementing the concept of flipped classroom in the field of engineering

Agyemang, Appiah-Osei; Laitinen-Väänänen, Sirpa (2018)

 
Avaa tiedosto
Rinnakkaistallenne_Agyemang_Laitinen-Väänänen_2018 (411.0Kt)
Lataukset: 

URI
http://urn.fi/urn:nbn:fi:jamk-issn-2489-2386-7

Agyemang, Appiah-Osei
Laitinen-Väänänen, Sirpa
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2018
Kaikki oikeudet pidätetään
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201903263803
Tiivistelmä
The new curriculum for schools in Finland urges the teachers to use different applications of modern technology in teaching. The aim of this is not only to enhance students’ technical skills and provide them with skills needed in tomorrow’s working world but also to find teaching methods which suit different types of learners.

This paper focuses on an instruction strategy and a method in the field of engineering known as called the Flipped classroom. Flipped classroom combines both the modern technology and contact teaching.
In this paper, we are going to give an in-depth knowledge about one of the new teaching method instruction strategy or a method, which employs the contemporary technology and interaction teaching. Traditionally the new things are taught during the lesson and then students practice the new skills as their homework. In Flipped classroom, students receive new information before the lesson for example, by watching a video. This way they have basic knowledge beforehand and contact teaching time is saved for problem-solving and personal support deepening their knowledge and skills.

This study about Flipped classroom is focusing on finding out the theoretical background of this method and on the empirical data gathered from one university of applied sciences. In addition, reflecting the author’s own experiences from teaching in the frame of Flipped classroom.
Kokoelmat
  • Julkaisut
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste