Näkyvyyttä parantava somekampanja tilitoimistolle
Oikari, Juuso (2019)
Oikari, Juuso
2019
Kaikki oikeudet pidätetään
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201903273860
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201903273860
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee digitaalista markkinointia. Opinnäytetyön tehtävänä on luoda kampanja, joka auttaa yritystä käynnistämään oman verkkomarkkinoinnin ja helpottaa sen toimintaa. Työ tehdään toimeksiantona Tilijussila Ky:lle. Opinnäytetyön päätarkoitus oli luoda kampanja malli, jonka avulla tilitoimisto voi aloittaa ja kehittää omaa markkinointia nyt ja tulevaisuudessa.
Opinnäytetyön tietoperusta käsittelee markkinointia yleisellä tasolla, mutta työssä mennään syvemmin myös verkkomarkkinointiin. Toiminnallinen osuus sisältää, miten verkkomarkkinoinnin työkaluja voidaan käyttää ja kuinka niistä saatavia tietoja voidaan hyödyntää jatkossa. Koska yrityksen pääsääntöisenä kanava toimii Facebook, opinnäytetyössä keskitytään Facebook-markkinointiin ja sen työkaluihin.
Opinnäytetyön tavoitteena on luoda kampanja, jonka avulla yritys pystyy käynnistämään oman verkkomarkkinoinnin. Opinnäytetyön tavoitteena on myös parantaa toimeksiantajan verkkonäkyvyyttä oma-aloitteisesti ja neuvoa lukemaan perusanalyysia, jonka avulla kehittää markkinointia. Tulevaisuudessa yritys pystyy kehittämään omaan verkkonäkyvyyttä tiedoilla, jotka ovat tulleet oman verkkotoiminnan ansiosta.
Opinnäytetyön tietoperusta käsittelee markkinointia yleisellä tasolla, mutta työssä mennään syvemmin myös verkkomarkkinointiin. Toiminnallinen osuus sisältää, miten verkkomarkkinoinnin työkaluja voidaan käyttää ja kuinka niistä saatavia tietoja voidaan hyödyntää jatkossa. Koska yrityksen pääsääntöisenä kanava toimii Facebook, opinnäytetyössä keskitytään Facebook-markkinointiin ja sen työkaluihin.
Opinnäytetyön tavoitteena on luoda kampanja, jonka avulla yritys pystyy käynnistämään oman verkkomarkkinoinnin. Opinnäytetyön tavoitteena on myös parantaa toimeksiantajan verkkonäkyvyyttä oma-aloitteisesti ja neuvoa lukemaan perusanalyysia, jonka avulla kehittää markkinointia. Tulevaisuudessa yritys pystyy kehittämään omaan verkkonäkyvyyttä tiedoilla, jotka ovat tulleet oman verkkotoiminnan ansiosta.