Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Espoon kaupungin palvelukeskusten markkinointistrategian runko

Rouhiala, Jetta; Sutinen, Sole (2019)

 
Avaa tiedosto
Rouhiala_Sutinen.pdf (2.593Mt)
Lataukset: 


Rouhiala, Jetta
Sutinen, Sole
2019
Kaikki oikeudet pidätetään
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201903283974
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on toteutettu Espoon kaupungin palvelukeskusten toimeksiantona. Toimeksianto sai alkunsa todellisesta tarpeesta, sillä pitkästä toiminnastaan huolimatta Espoon palvelukeskuksilla ei ole ollut varsinaista markkinointistrategiaa. Opinnäytetyön ensisijaisena tavoitteena oli luoda markkinointistrategian runko Espoon palvelukeskuksille, minkä pohjalta palvelukeskusten markkinointia voidaan lähteä kehittämään ja mihin markkinointipäätökset voidaan pohjata jatkossa. Toisena tavoitteena oli saada palvelukeskusten henkilöstö ymmärtämään markkinoinnin tarpeellisuus sekä antaa henkilöstölle työkaluja kehittää palvelukeskusten markkinointia yhdessä. Toimeksianto luoda markkinointistrategian runko oli osa Espoon palvelukeskusten pitkäaikaisempaa toiminnan kehittämisprosessia.

Opinnäytetyössä lähdettiin liikkeelle nykytilakartoituksella markkinoinnin näkökulmasta, sillä aikaisempaa tutkimustietoa Espoon palvelukeskusten markkinoinnin tilasta ei ollut. Opinnäytetyö oli toiminnallinen ja sen päätutkimusmenetelmäksi valittiin nykypäivän työelämässä kasvava trendi yhteiskehittäminen, eli Co-creation, jonka tarkoituksena oli määrittää markkinointistrategian runkoa yhdessä palvelukeskusten henkilöstön kanssa. Yhteiskehittämisen muodoksi valittiin Learning Cafe - oppimiskahvila, joka toteutettiin workshopina henkilöstölle. Workshopiin valittiin strategiatyökaluiksi SWOT-analyysi ja strategiakartta. Yhteiskehittämisen näkökulman tueksi valittiin tutkimusmenetelmistä palvelukeskusten henkilöstön teemahaastattelu markkinoinnin nykytilan selvittämiseksi sekä havainnointi, jota opinnäytetyöntekijät hyödynsivät haastattelujen ja workshopin aikana.

Opinnäytetyön tuloksena syntyi markkinointistrategian runko ja toiminnan kehittämiskohteita, joita palvelukeskusten henkilöstö voi jatkossa työstää eteenpäin. Markkinointistrategia on linjassa Espoon kaupungin strategian kanssa ja tukee palvelukeskusten missiota, visiota ja arvoja. Markkinointistrategiaa voidaan täydentää loputtomiin ja sitä tulee päivittää säännöllisesti, jotta se on ajankohtainen. Lopullisen päätöksen markkinointistrategian sisällöstä ja toteutettavista toimenpiteistä tekee Espoon kaupungin palvelukeskusten henkilöstö, jonka toimintaa ohjaavat vanhuspalvelujen- ja seniorineuvonnan- sekä asiakasohjausyksikön strategiset linjaukset.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste