Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Asiakastyytyväisyyden merkitys : tapaustutkimus: Aten marja-aitta tmi

Paunonen, Olli (2005)

Avaa tiedosto
Paunonen_Olli.pdf (621.0Kt)
Lataukset: 


Paunonen, Olli
Lahden ammattikorkeakoulu
2005
Creative Commons License
Creative Commons Attribution 1.0 Suomi
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201005108578
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä käsitellään asiakastyytyväisyyttä sekä Aten Marja-Aitta Tmi:n asiakastyytyväisyystutkimusta.

Teoriaosassa selvitetään asiakastyytyväisyyden käsitettä. Asiakastyytyväisyyteen vaikuttavat asiakkaan odotukset ja kokemukset sekä asiakaspalvelu. Hinta, tuote ja tuotteen laatu sekä sen saatavuus ovat myös asiakastyytyväisyyden osatekijöitä.
Asiakkaat odottavat yritykseltä tietynlaisia tuotteita ja palveluita. Asiakkaiden odotukset tulee täyttää, jotta saadaan pysyviä ja tyytyväisiä asiakkuussuhteita.

Opinnäytetyöni empiriaosuus koostuu kirjekyselynä toteutetun asiakastyytyväisyyskyselyn suorittamisesta ja tuloksista. Tarkoituksena on selvittää tulevaisuutta ajatellen yrityksen vahvuuksia ja vastaavasti heikkouksia. Tutkimuksessa kartoitetaan asiakkaiden tyytyväisyyttä Aten Marja-Aitan tuotteisiin, tuotteiden hintaan, laatuun, asiakaspalveluun ja saatavuuteen. Aten Marja-Aitta sijaitsee Puumalassa ja valmistaa päätuotteenaan mehuja paikallisista ja kotimaisista raaka-aineista.

Kysely suunnattiin ryhmälle yrityksen suurimpia asiakkaita. Kirjekysely tutki asiakkaiden kokemuksia Aten Marja-Aitan henkilökunnan toimintaan, tuotteiden hintaan, tuotteiden laatuun, pullon etikettiin ja tuotevalikoiman laajuuteen liittyen.

Tutkimuksen tulosten perusteella Aten Marja-Aitan asiakkaita voidaan pitää melko tyytyväisinä. Tuloksista voidaan todeta, että tuotteiden laatua, puhtautta ja ko-timaisuutta pidettiin tärkeänä. Tutkimuksen tuloksena jonkinlaista tyytymättö-myyttä ilmeni asiakkaiden palvelemisessa, henkilöstön tavoitettavuudessa ja myynninedistämistyössä.

Tutkimustulokset tukevat Aten Marja-Aitan alkuperäistä liikeideaa eli kotimaisuutta, laatua ja puhtautta. Samoin sokeroimattomat tuotteet saivat vahvaa positiivista palautetta. Tutkimustulokset antoivat kehitysideoita yritykselle; tehokkaampi tietotekniikan käyttäminen ja toimistotyöntekijän palkkaaminen tehostaisivat asiakaspalvelua ja henkilöstön tavoitettavuutta.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste