Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

3D-esitystekniikat tuotemarkkinoinnissa

Pelkonen, Satu (2010)

 
Avaa tiedosto
Pelkonen_Satu.pdf (6.716Mt)
Lataukset: 


Pelkonen, Satu
Lahden ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201005118801
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä perehdytään siihen, miten kolmiulotteisia tuotemarkkinointi-materiaaleja tuotetaan ja miten 3D:tä hyödynnetään ja voidaan hyödyntää tuote-markkinoinnissa. Työssä käydään läpi yleisimpiä 3D-esitysteknisiä laitteita ja ohjelmistoja sekä käsitellään yleisimmät esitysformaatit. Työn keskeisimpiä osa-alueita ovat näiden ohjelmistojen ja laitteistojen tutkiminen sekä 3D:n hyödyntä-minen tuotemarkkinoinnissa. Teoriaosuuden jälkeen esitystekniikoita vertaillaan luomalla kolme erilaista kolmiulotteista multimediaesitystä Audi A4 -autosta. Tähän käytettiin kolmea työssä esiteltyä esitysteknistä ohjelmistoa.

Kolmiulotteisuus tuotemarkkinoinnissa on useasti vaikeaselkoinen käsite, jonka vuoksi työssä esitellään aluksi 3D:n käyttöä eri medioissa ja perehdytään eri for-maatteihin ja laitteistoihin, joissa 3D:tä voidaan esittää. Laitteistot -luvussa käsi-tellään vain yleisimmin käytössä olevia laitteistot, sillä ne jäävät käytännön osuu-den ulkopuolelle tässä työssä. Lopuksi työssä päädyttiin siihen tulokseen, että esitystekniikat ovat verrattavissa toisiinsa pääasiassa ohjelmistoilla tuotettavan lopputuotteen ja ohjelmistojen käytettävyyden kautta. Työssä todettiin myös, että 3D on tulevaisuudessa erittäin potentiaalinen mainontamuoto ja sen hyödyntämi-nen mainonnassa ja markkinoinnissa tulee mitä todennäköisimmin kasvamaan.

Työn lähdemateriaalit perustuvat internetistä sekä tutkimuksista löydettyihin teo-rioihin sekä omiin tietoihin aiheesta. Painettuihin teoksiin on viitattu lähinnä tuo-temarkkinoinnin osalta, sillä käsiteltäessä 3D:tä internet oli useimmiten paremmin ajan tasalla.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste