Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Saimaan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Saimaan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Asiakastyytyväisyys päivittäistavaroihin, Case: ABC Särkisalmi

Naukkarinen, Henna (2010)

 
Avaa tiedosto
Naukkarinen Henna.pdf (536.4Kt)
Naukkarinen Henna liite.pdf (238.7Kt)
Lataukset: 


Naukkarinen, Henna
Saimaan ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010061412143
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoitus on tutkia uuden Särkisalmen ABC-liikennemyymälän Salessa asioivien asiakkaiden tyytyväisyyttä tuotteisiin ja palveluun. Tavoitteena on selvittää Salen asiakkaiden mielipiteitä ja tyytyväisyyttä palvelusta, tuotteista ja myymälästä sekä selvittää asiakkuuden arvoa yrityksen näkökulmasta.

Teoriaosuudessa käsitellään asiakkaan tärkeyttä yrityksen näkökulmasta. Lisäksi tarkastellaan kaupan tuote- ja palvelutarjontaa sekä ostopäätöksiin vaikuttavia asioita. Lähteinä on käytetty asiakaspalvelua ja markkinointia koskevaa kirjallisuutta, lehtiartikkeleita sekä Internet-julkaisuja.

Empiriaosuuden asiakastyytyväisyystutkimus tehtiin kvantitatiivisena tutkimuksena ja toteutettiin kyselylomakekyselynä. Lomakkeita jaettiin kaikille Salessa asioiville halukkaille asiakkaille noin viikon ajan. Kyselylomakkeita jaettiin 250 kappaletta ja vastauksia saatiin 87 asiakkaalta. Tulokset koottiin ja analysointiin SPSS-tilastoohjelman ja Excel-taulukkolaskentaohjelman avulla. Vastausten määrä on kuitenkin riittävä tulosten yleistämiseksi.

Tuloksien perusteella voidaan todeta Salen asiakkaiden olevan yleisesti tyytyväisiä palveluun ja tuotteisiin, silti parannettavaa löytyy. Erityisen tyytyväisiä oltiin ystävälliseen henkilökuntaan. Asiakkaiden tyytyväisyyttä voitaisiin vielä parantaa, jotta asiakkaat olisivat tyytyväisyyden sijaan erittäin tyytyväisiä koko Saleen. Kehitettäviksi asioiksi nousivat paikallisten tuotteiden saatavuus ja kilpailukykyisemmät hinnat.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste