Markkinointisuunnitelma: Antinluoma & Muukkonen Oy
Muukkonen, Sampo (2019)
Muukkonen, Sampo
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201904165449
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201904165449
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda markkinointisuunnitelma, josta Antinluoma & Muukkonen Oy saisi realistista ja oikeaoppista hyötyä juuri alkaneen liiketoiminnan markkinointiin. Tavoitteen toteutumiseksi työssä on perehdytty alan kirjallisuuteen sekä verkosta löytyvän materiaalin sisältöön. Näin työ on pystytty toteuttamaan oikeaoppisen tiedon pohjalta. Markkinointisuunnitelma toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä, jonka tarkoituksena oli selvittää, mitä kaikkea tulee ottaa huomioon vasta alkaneen yrityksen markkinoinnin suunnittelussa sekä toteutuksessa. Opinnäytetyön teoria osuudessa tarkastellaan markki-noinnin suunnitteluun kuuluvia vaiheita sekä käsitteitä. Toiminnallisessa osuudessa toteute-taan toimeksiantaja yritykselle markkinointisuunnitelma teoriaosaan pohjautuen. Tietoperusta on rakennettu kirjallisista teoksista, jotka keskittyvät markkinoinnin suunnitteluun sekä toteutukseen alkuvaiheista aina loppuun asti. Lisäksi työhön on poimittu toimeksiantajan liiketoimintaan vaikuttavien ympäristössä tapahtuvien seikkojen toteamiseen kirjallisuutta sekä verkkoaineistoa verkkokaupan, ympäristöpolitiikan ja trendien saralta. Opinnäytetyön tuloksena syntyi markkinointisuunnitelma Antinluoma & Muukkonen Oy:lle. Markkinointisuunnitelma on valmis otettavaksi yrityksen käyttöön ja sen toimia voidaan käyttää markkinoinnin toteutuksessa. Työn teoreettista osuutta voidaan soveltaa markkinoinnin toimien uudelleen suunnittelussa sekä toteutuksessa. Markkinointisuunnitelman kehittäminen ja uudistaminen on suotavaa, sillä yritys on vasta aloittanut toimintansa. Toiminnan laajentuessa tai muuttuessa on hyvä tarkastella toiminnallista osuutta uudestaan ja laatia teoreettisen osuuden pohjalta uusia markkinoinnin toimintaratkaisuja.