Kriisin kääntäminen: Kokonaisvaltaisen brändi-ilmeen luominen Käännekohta 2020 partiotaidon Syys-SM-kilpailuille
Strandman, Henri (2019)
Lataukset:
Strandman, Henri
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201904276170
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201904276170
Tiivistelmä
Opinnäytetyössäni kehitin brändistrategian ja brändi-ilmeen Suomen Partiolaisten vuonna 2020 Pääkaupunkiseudun Partiolaisten järjestysvastuulla oleville Käännekohta 2020 partiotaidon syys-SM kilpailuille. Brändin kehitys pohjautui kilpailun johtajien suunnitelmiin ja sisälsi sekä syvällisempää brändistrategista kehitystä tapahtuman teeman, pääviestin ja kohderyhmän muodossa että brändin visuaalisen ilmeen luomisen ja sen implementoinnin.
Tavoitteenani oli luoda kokonaisvaltainen ja kaiken kattava graafinen ilme ja taata, että tämän projektin materiaalia voidaan hyödyntää tulevia partiotapahtumien brändejä luodessa. Muotoilutehtäväni oli luoda ammattimainen brändikirjaan kulminoituva brändistrategia ja brändi-ilme, joka on käyttökelpoinen ja hyödyllinen vähemmän kokeneelle tulevien kisojen tekijälle. Pohjustin työskentelyäni tutkimalla mikä partio on harrastuksena ja ilmiönä, ja minkälainen ja minkälaisista osista muodostuva on laadukas tapahtumabrändi. The task of my thesis was to create the brand strategy and identity for Käännekohta 2020 Finnish championship (abbreviated: SM) scouting competition, organized by The Helsinki Metropolitan Area Guides and Scouts (abbreviated: PäPa) for Finnish Scouts (abbreviated: SP). I based my work in the plans of the leaders of the competition and the final result included more strategic elements such as a theme, a key message and thoughts about the target audience, as well as a visual brand identity and its implementation.
My objective was to create a comprehensive and all-encompassing visual style and a set of materials and directions that could be utilized in later scout events. The design challenge was to create a professional brand strategy and identity that a less graphically experienced person would be able to use.
For the creation of the brand I researched scouts as a hobby and a phenomenon. I also familiarized myself with what a quality brand is and what is required from a modern brand.
Tavoitteenani oli luoda kokonaisvaltainen ja kaiken kattava graafinen ilme ja taata, että tämän projektin materiaalia voidaan hyödyntää tulevia partiotapahtumien brändejä luodessa. Muotoilutehtäväni oli luoda ammattimainen brändikirjaan kulminoituva brändistrategia ja brändi-ilme, joka on käyttökelpoinen ja hyödyllinen vähemmän kokeneelle tulevien kisojen tekijälle. Pohjustin työskentelyäni tutkimalla mikä partio on harrastuksena ja ilmiönä, ja minkälainen ja minkälaisista osista muodostuva on laadukas tapahtumabrändi.
My objective was to create a comprehensive and all-encompassing visual style and a set of materials and directions that could be utilized in later scout events. The design challenge was to create a professional brand strategy and identity that a less graphically experienced person would be able to use.
For the creation of the brand I researched scouts as a hobby and a phenomenon. I also familiarized myself with what a quality brand is and what is required from a modern brand.