Motoristeille suunnatun verkkopalvelun markkinointisuunnitelma: Case: Motorcycle journey to Nordkapp
Miettinen, Sina; Villanen, Jenna (2019)
Miettinen, Sina
Villanen, Jenna
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201904276177
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201904276177
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on tehty toimeksiantona Suomen Moottoripyörämuseo Oy:lle ja se käsittelee Motorcycle Journey to Nordkapp – verkkopalvelun markkinointiviestinnän suunnitelmaa. Markkinointiviestinnän suunnittelussa käytettiin erilaisia menetelmiä, kuten Business Model Canvasia, projektityöskentelyä, asiakasprofiilien luomista niin todelliselta kuin kuvitteelliselta pohjalta sekä lähtökohta-analyysejä. Markkinointiviestinnän suunnittelun ja markkinointisuunnitelman keskeisimmät tulokset olivat suunnitelman tärkeys palvelun markkinoinnissa, sillä se antaa toimeksiantajalle kokonaiskuvan palvelun eri osista ja kuinka osia olisi hyvä käyttää. Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys perustuu Motorcycle Journey to Nordkapp verkkopalvelun markkinointisuunnitelman teoreettisiin peruskäsitteisiin. Opinnäytetyön empiriaosuus perustuu toiminnalliseen tutkimukseen ja sisältää koonnin markkinointisuunnitelman tuloksista. Empiriaosuus sisältää myös raportin projektissa työskentelystä opinnäytetyömme osalta ja yksilöhaastattelusta. Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda toimeksiantajalle valmis markkinointisuunnitelma, jota tullaan käyttämään tulevaisuudessa palvelun markkinointiin ja myynnin edistämiseen