Benefits of videos for a company : Case: Oilon Group Oy
Stenhammar, Noa (2019)
Stenhammar, Noa
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201904276188
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201904276188
Tiivistelmä
Opinnäytetyö käsittelee digitaalista markkinointia ja siinä käytettyjä medioita. Ensimmäisessä osassa opinnäytetyötä käydään läpi erityyppiset mediat, joita käytetään digitaalisessa markkinoinnissa. Mediatyyppien hyvät ja huonot puolet käydään läpi markkinoinnin kannalta.
Opinnäytetyön toinen osa sisältää Oilon Group Oy:n videomateriaalien arvioinnin. Arviointi on yhtiön toimeksiantama. Videot käydään läpi kokonaisuutena ja yksittäisiä videoita käytetään esimerkkinä argumentoinnissa. Arvioinnin tarkoitus on auttaa Oilon Group Oy:tä tuottamaan yhtiölle sopivaa videomateriaalia.
Opinnäytetyön viimeisessä osassa käydään läpi toimeksiannon videopohja. Videopohja tehtiin Oilon Group Oy:lle tulevaisuuden tuotantoa varten. Videopohjan on tarkoitus helpottaa tuotantoa kokonaisuudessaan. The thesis deals with digital marketing and the media used in it. The first phase of the thesis introduces different forms of media that are used in digital marketing. The advantages and disadvantages of different forms of media for marketing purposes are analyzed.
The second phase of the thesis consists of evaluating the video materials of Oilon Group Oy. The evaluation has been commissioned by the company. The video materials are evaluated as a whole and individual videos are used as examples in the arguments. The meaning of the evaluation is to help Oilon Group Oy to produce video material fitting for the company.
The final phase of the thesis describes a video template that was made as part of the commission. The template was made for Oilon Group Oy for future production. The video template is meant to ease the production as a whole.
Opinnäytetyön toinen osa sisältää Oilon Group Oy:n videomateriaalien arvioinnin. Arviointi on yhtiön toimeksiantama. Videot käydään läpi kokonaisuutena ja yksittäisiä videoita käytetään esimerkkinä argumentoinnissa. Arvioinnin tarkoitus on auttaa Oilon Group Oy:tä tuottamaan yhtiölle sopivaa videomateriaalia.
Opinnäytetyön viimeisessä osassa käydään läpi toimeksiannon videopohja. Videopohja tehtiin Oilon Group Oy:lle tulevaisuuden tuotantoa varten. Videopohjan on tarkoitus helpottaa tuotantoa kokonaisuudessaan.
The second phase of the thesis consists of evaluating the video materials of Oilon Group Oy. The evaluation has been commissioned by the company. The video materials are evaluated as a whole and individual videos are used as examples in the arguments. The meaning of the evaluation is to help Oilon Group Oy to produce video material fitting for the company.
The final phase of the thesis describes a video template that was made as part of the commission. The template was made for Oilon Group Oy for future production. The video template is meant to ease the production as a whole.