Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Ekstranet yrityksen ruotsinkielisen asia-kasviestinnän tarpeisiin

Nordström, Viljam (2019)

 
Avaa tiedosto
Opinnäytetyö_ViljamNordström.pdf (1.514Mt)
Lataukset: 


Nordström, Viljam
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201904296323
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiannon antoi Helsingissä toimiva Receptum Oy, joka tarjoaa apteek-kialalla kokonaisvaltaisia IT-ratkaisuja. Yritys työllistää 65 henkilöä tällä hetkellä. Yrityksellä on toimipisteitä Helsingissä, Kaarinassa ja Jyväskylässä. Receptum Oy on huomannut, ettei sen lähettämät asiakastiedotteet tavoita kaikkia ruotsinkielisiä asiakkaita ja tähän ongelmaan pohjaten antoi toimeksiannon tutkia ekstranet-sivuston toteuttamista ruotsinkielisille asiakkail-leen.
Tässä opinnäytetyössä tutkittiin yritysviestintää kokonaisuutena ja sitä, mitä se pitää sisäl-lään. Tarkoituksena oli selvittää, kuinka viestintää voidaan tehostaa ja kuinka digitaalisen asiakasviestintään voidaan yhdistää monikielisyyden tuomat hyödyt, sekä pystyisikö näiden avulla parantamaan ekstranet-sivustoa.
Opinnäytetyön tutkimusmenetelmäksi valikoitui kvantitatiivinen, eli määrällinen tutkimusmene-telmä, sillä työn aineisto kerättiin pääosin asiakastyytyväisyyskyselyllä, minkä tuloksia analy-soitiin pääosin kvantitatiivisesti. Työhön yhdistettiin kuitenkin kvalitatiivinen tutkimusmene-telmä, sillä osa kysymyksistä toteutettiin laadullisen tiedon saamiseksi.
Toteutetun asiakaskyselyn keskeinen tulos on, etteivät ruotsinkieliset asiakkaat koe nykyistä sähköpostitse toimivaa asiakasviestintää ongelmalliseksi, vain hieman tehottomaksi.
Asiakaskyselyssä nousi esiin asiakastoiveita, joihin ekstranet voisi vastata. Ekstranet-sivusto siis luultavasti palvelisi hyvin Receptum Oy:n ruotsinkielisiä asiakkaita, joten yrityksen kannat-taa harkita sen toteuttamista.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste