Digitaalinen Markkinointisuunnitelma Case: Yritys X
Haavisto, Daniel (2019)
Haavisto, Daniel
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201904306977
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201904306977
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä tehtiin digitaalinen markkinointisuunnitelma Yritys X:lle, jotta yritys
saisi kasvatettua asiakasmääräänsä. Tavoitteena oli antaa toimeksiantajalle käytännön ratkaisuja, joiden avulla yritys voi kehittää digitaalista markkinointiaan. Yritys X:n
pienen henkilöstömäärän vuoksi yrityksellä ei ole tarpeeksi aikaa käytettävissä digitaalisen markkinointinsa kehittämiseen.
Opinnäytetyössä toteutettiin ensin teoriaosuus, joka alkoi käymällä läpi ne digitaalisen
markkinoinnin alustat, mitä Yritys X käyttää. Tästä jatkettiin siirtymällä lähtökohta-analyysien teoriaosuuteen.
Tämän jälkeen empiirisessä osuudessa toteutettiin lähtökohta-analyysit kohdeyritykselle. Tässä tutkittiin kohdeyrityksen ulkoisia ja sisäisiä tekijöitä, sekä vastaavien yritysten toimintamalleja niin kotimaassa- kuin ulkomaillakin. Tutkimustuloksista ja johtopäätöksistä tehtiin digitaalinen markkinointisuunnitelma, johon laadittiin kehitysehdotuksia Yritys X:n digitaalisen markkinoinnin parantamiseksi.
Opinnäytetyön tuloksena saatiin kehiteltyä lukuisia kehitysehdotuksia Yritys X:n digitaalisen markkinoinnin parantamiseksi. Opinnäytetyön avulla Yritys X pystyy kehittämään digitaalista markkinointiaan parempaan suuntaan toteuttamalla kehitysehdotuksia, tai muokkaamalla niitä itse parhaaksi näkemällään tavalla.
saisi kasvatettua asiakasmääräänsä. Tavoitteena oli antaa toimeksiantajalle käytännön ratkaisuja, joiden avulla yritys voi kehittää digitaalista markkinointiaan. Yritys X:n
pienen henkilöstömäärän vuoksi yrityksellä ei ole tarpeeksi aikaa käytettävissä digitaalisen markkinointinsa kehittämiseen.
Opinnäytetyössä toteutettiin ensin teoriaosuus, joka alkoi käymällä läpi ne digitaalisen
markkinoinnin alustat, mitä Yritys X käyttää. Tästä jatkettiin siirtymällä lähtökohta-analyysien teoriaosuuteen.
Tämän jälkeen empiirisessä osuudessa toteutettiin lähtökohta-analyysit kohdeyritykselle. Tässä tutkittiin kohdeyrityksen ulkoisia ja sisäisiä tekijöitä, sekä vastaavien yritysten toimintamalleja niin kotimaassa- kuin ulkomaillakin. Tutkimustuloksista ja johtopäätöksistä tehtiin digitaalinen markkinointisuunnitelma, johon laadittiin kehitysehdotuksia Yritys X:n digitaalisen markkinoinnin parantamiseksi.
Opinnäytetyön tuloksena saatiin kehiteltyä lukuisia kehitysehdotuksia Yritys X:n digitaalisen markkinoinnin parantamiseksi. Opinnäytetyön avulla Yritys X pystyy kehittämään digitaalista markkinointiaan parempaan suuntaan toteuttamalla kehitysehdotuksia, tai muokkaamalla niitä itse parhaaksi näkemällään tavalla.