Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Asiakaskokemuksen muodostuminen kansainvälisessä yrityksessä : Case: Yritys X

Dahlström, Sonja (2019)

 
Avaa tiedosto
Dahlstrom_Sonja.pdf (786.6Kt)
Lataukset: 


Dahlström, Sonja
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201905027303
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä käsiteltiin asiakaskokemuksen muodostumista ja johtamista kansainvälisessä yrityksessä. Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää asiakaskokemuksen nykytila ja esittää tutkimustulosten perusteella konkreettisia kehitysehdotuksia mahdollisimman hyvän asiakaskokemuksen luomiseksi. Tutkittavana oli kolme eri liiketoimintamallia: projektiliiketoiminta, palveluliiketoiminta ja tuotemyynti. Tutkimus toteutettiin keväällä 2019. Toimeksiantaja esiintyy opinnäytetyössä nimellä Yritys X. Työn teoriaosuus käsittelee asiakaskokemuksen määritelmää, muodostumista, johtamista, jälkimarkkinointia sekä mittaamista. Lisäksi tutkimuksessa keskitytään henkilöstön rooliin asiakaskokemuksen luomisessa sekä asiakaskokemukseen kansainvälisessä ympäristössä. Työn empiriaosuudessa tutkitaan toimeksiantajayrityksen asiakkaiden tyytyväisyyttä. Tutkimus on laadultaan kvantitatiivinen, mutta se sisältää myös kvalitatiivisia piirteitä. Tutkimus onnistui vastaamaan tutkimuskysymykseen, millaisen asiakaskokemuksen Yritys X:n asiakkaat ovat saaneet. Tutkimuksen avulla selvisi Yritys X:n asiakkaiden olevan pääsääntöisesti tyytyväisiä Yritys X:n tarjoamaan asiakaskokemukseen. Projektiliiketoiminnan lomakekyselyyn saatiin kuitenkin ainoastaan yksi vastaus, jonka perusteella todettiin, että kyseiselle liiketoimintamallille kannattaa toteuttaa kysely vähintään kahdesti projektin aikana, jotta vastauksia saadaan varmemmin. Luotujen kyselyjen käyttöä suositellaan myös jatkossa, jotta asiakaskokemuksen kehittymistä pystytään seuraamaan. Projektiliiketoiminnan kohdalla suositellaan tyytyväisyyskyselyn tekemistä vähintään kahdesti kunkin projektin aikana.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste