Liiketoimintasuunnitelma uudella konseptilla, Liikuntakeskus Zenana
Mänty, Nea (2019)
Mänty, Nea
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201905078119
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201905078119
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantajana toimii Liikuntakeskus Zenana, joka on naisille suunnattu kuntosali Lahden keskustassa.
Opinnäytetyön tavoitteena oli tehdä uusi liiketoimintasuunnitelma Liikuntakeskus Zenanalle. Liiketoimintasuunnitelmassa käytäisiin läpi miten yhdistää kampaamo-yritys ja kuntosali-yritys yhdeksi toimivaksi liikeideaksi. Eli tavoitteena on luoda uudenlainen liikeideakonsepti hyvinvointialalle ja löytää kannattavat osatekijät liiketoimintaan. Tarkoituksena on myös löytää keinot, miten ja mistä hankkia uusia asiakkaita ja miten myydä uusi liikeidea nykyisille kuntosalin asiakkaille.
Opinnäytetyössä tehtiin teemahaastattelututkimus Zenanan asiakkaille. Teemahaastatteluun osallistui kymmenen Liikuntakeskus Zenanan asiakasta. Teemahaastattelussa kyseltiin asiakkaiden mielipiteitä uudesta uudistuksesta ja yleisesti kampaamoalasta. Haastattelun tuloksista selvisi, että moni asiakas kannatti uutta liikeideaa.
Liikuntakeskus Zenanalla olisi kaksi eri vaihtoehtoa lähteä rakentamaan uutta konseptia. Joko ostamalla valmis parturikampaamo itse, tai perustaa itse oma kampaamo. Molemmissa vaih-toehdoissa on hyvät ja huonot puolensa.
Opinnäytetyön tavoitteena oli tehdä uusi liiketoimintasuunnitelma Liikuntakeskus Zenanalle. Liiketoimintasuunnitelmassa käytäisiin läpi miten yhdistää kampaamo-yritys ja kuntosali-yritys yhdeksi toimivaksi liikeideaksi. Eli tavoitteena on luoda uudenlainen liikeideakonsepti hyvinvointialalle ja löytää kannattavat osatekijät liiketoimintaan. Tarkoituksena on myös löytää keinot, miten ja mistä hankkia uusia asiakkaita ja miten myydä uusi liikeidea nykyisille kuntosalin asiakkaille.
Opinnäytetyössä tehtiin teemahaastattelututkimus Zenanan asiakkaille. Teemahaastatteluun osallistui kymmenen Liikuntakeskus Zenanan asiakasta. Teemahaastattelussa kyseltiin asiakkaiden mielipiteitä uudesta uudistuksesta ja yleisesti kampaamoalasta. Haastattelun tuloksista selvisi, että moni asiakas kannatti uutta liikeideaa.
Liikuntakeskus Zenanalla olisi kaksi eri vaihtoehtoa lähteä rakentamaan uutta konseptia. Joko ostamalla valmis parturikampaamo itse, tai perustaa itse oma kampaamo. Molemmissa vaih-toehdoissa on hyvät ja huonot puolensa.