Perehdytyskansio Pikku-Kaarlen päiväkodille
Gröhn, Jenna (2019)
Gröhn, Jenna
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201905098859
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201905098859
Tiivistelmä
Toiminnallisen opinnäytetyöni tarkoituksena oli kehittää päiväkoti Pikku-Kaarlen henkilökunnan perehdytystä kokoamalla perehdytyskansio perehdyttämisen välineeksi. Päiväkoti on kesällä 2018 avattu täysin uusi päiväkoti, jossa ei vielä ollut olemassa perehdytyskansiota. Opinnäytetyölleni oli näin ollen todellinen tarve.
Opinnäytetyön toiminnallista osuutta varten koottiin tiimi, johon osallistui yhteensä neljä työntekijää, yksi päiväkodin jokaisesta lapsiryhmästä. Tiimin kanssa työskentely tapahtui marraskuun 2018-tammikuun 2019 aikana. Tiimin avulla sain päiväkodin henkilökunnan näkemyksen, kokemuksen ja toiveet esille perehdytyskansion sisällöstä.
Opinnäytetyön tuotoksena syntyi tiivis ja juuri päiväkodin tarpeita vastaava perehdytyskansio sekä sähköisessä että perinteisessä muodossa. Päiväkodilta saamani palautteen perusteella perehdytyskansio oli onnistunut ja hyvä väline perehdyttämiseen.
Opinnäytetyön toiminnallista osuutta varten koottiin tiimi, johon osallistui yhteensä neljä työntekijää, yksi päiväkodin jokaisesta lapsiryhmästä. Tiimin kanssa työskentely tapahtui marraskuun 2018-tammikuun 2019 aikana. Tiimin avulla sain päiväkodin henkilökunnan näkemyksen, kokemuksen ja toiveet esille perehdytyskansion sisällöstä.
Opinnäytetyön tuotoksena syntyi tiivis ja juuri päiväkodin tarpeita vastaava perehdytyskansio sekä sähköisessä että perinteisessä muodossa. Päiväkodilta saamani palautteen perusteella perehdytyskansio oli onnistunut ja hyvä väline perehdyttämiseen.