Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Etävastaanottotoiminnan kehittäminen osaksi vakavasti ylipainoisten nuorten hoitopolkua : Päijät-Hämeen hyvinvointikuntayhtymän lastentautien poliklinikan käyttöönottokokeilun kuvaus

Pietilä, Jenni (2019)

 
Avaa tiedosto
Pietila_Jenni.pdf (1.580Mt)
Lataukset: 


Pietilä, Jenni
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201905119221
Tiivistelmä
Etävastaanottotoiminnan avulla voidaan tarjota asiakaslähtöisiä ja laadukkaita terveysalan palveluja, jotka edesauttavat asiakkaiden sitoutumista hoitoon. Tämän tutkimuksellisen kehittämishankkeen aiheena oli kehittää etävastaanottotoimintaa vakavasti ylipainoisille 13–16-vuotiaille nuorille aiempien hoitokäytänteiden rinnalle. Hanke toteutettiin Päijät-Hämeen hyvinvointikuntayhtymälle (Phhyky), Lastentautien poliklinikalle ja päiväosastolle. Hankkeen toimeksiantajina olivat Phhyky:n Lastentautien yksikkö ja Asiakasjärjestelmien yksikkö.
Tämä ylempi AMK -opinnäytetyö rakentuu tietoperustasta ja käyttöönottokokeilun kuvauksesta. Teoriapohjaan peilaten etävastaanottotoiminnalle luotiin hoitopolku hyödyntäen osallistavia ideointimenetelmiä moniammatillisessa tiimissä, jonka jälkeen etävastaanottotoiminta aloitettiin ja käyttökokeilu jatkui 6 kuukauden ajan. Käyttökokeilun aikana etävastaanottotoimintaan osallistuvilta ammattilaisilta kerättiin tietoa toiminnan vaikuttavuudesta fokusryhmähaastattelujen avulla. Haastattelut pidettiin toiminnan alkaessa, puolivälissä ja kokeilun päätyttyä. Kehittämishankkeen tarkoituksena oli kuvata etävastaanottotoiminnan käyttöönottoa ja samalla tuottaa tietoa uudesta toiminnasta organisaatiolle sekä edistää uudenlaisten palvelujen kehittymistä vakavasti ylipainoisille nuorille.
Kehittämishankkeen aikana havaittiin, että etävastaanottotoiminta on asiakaslähtöistä, parantaa saatavuutta ja potilaiden sitoutuneisuutta. Etävastaanottotoiminta soveltuu hyvin tiheään seurantaan. Toiminta olisi sovellettavissa useisiin erikoissaraanhoidon erikoisaloihin. Jotta toiminnalla pystyttäisiin vastaamaan nopeaan palveluntarpeeseen, etävastaanotot tulisi tapahtua potilaiden omien älylaitteiden kautta. Lisääntyessään toiminta edellyttää henkilökunnan kouluttautumista ja työajan uudelleen järjestelyä, jotta etävastaanottotoimintaa voitaisiin tarjota potilaille palvelumuodoksi mahdollisimman asiakaslähtöisesti.
 
Remote reception can provide customer oriented and high quality health services that help customers engage in services. The subject of this research development project was to develop remote reception for seriously overweight 13-16 years old adolescents alongside previous treatment practices. The project was carried out for the Päijät-Häme Welfare Corporation (Phhyky), the Pediatric outpatient clinic and day care center. The project was commissioned by Phhyky’s Pediatric Unit and Client Systems Unit.
The Master’s thesis is based on a knowledge base and a description of the introduction experiment. In the theory base, a path of care for the remote reception of mirrors was created utilizing participatory ideas in a multidisciplinary team, after which remote reception was started and the trial continued for 6 months. During the trial, the professionals participating in the remote reception function were asked about the effectiveness of the activity through focus group interviews. Interviews were held at the beginning, middle and after the end of the trial. The purpose of the development project was to describe the deployment of remote reception and at the same time to provide information on new activities to the organization and to promote the development of new types of services for seriously overweight adolescents.
During the development project, it was found that remote reception is customer oriented, improving accessibility and patient engagement. Remote receiving is well suited for frequent contacts and it would be applicable to a number of specialty in specialized medical care. To be able to respond to the need for fast service, remote reception should take place through the patient's own smart devices. As it grows, operations require the training of staff and reorganization of working hours so that remote reception can be offered to patients as a customer-oriented form of service.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste