Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sosiaalinen media - hyödyt ja mahdollisuudet yrityksille

Takkunen, Regina (2010)

Avaa tiedosto
Opinnaytetyo_Takkunen_Regina.pdf (302.7Kt)
Lataukset: 


Takkunen, Regina
Laurea-ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010052710746
Tiivistelmä
Laurea-ammattikorkeakoulu Tiivistelmä
Laurea Hyvinkää
Liiketalouden koulutusohjelma



Takkunen Regina

Sosiaalinen media – hyödyt ja mahdollisuudet yrityksille

Vuosi 2010 Sivumäärä 43

Sosiaalinen media on ollut suosittu termi viime aikoina, ja yritykset ovat alkaneet hyödyntää sosiaalisia medioita lisätäkseen voittoja ja pitääkseen yhteyttä asiakkaisiin ja muihin sidosryhmiin. Pienet ja keskisuuret yritykset ovat suuria yrityksiä jäljessä sosiaalisten medioiden käytössä, vaikka niillä on yhtä hyvät mahdollisuudet sosiaalisten medioiden hyödyntämiseen. Sosiaalisten medioiden hyödyntämiseen tarvitaan resursseja ja osaamista yrityksen sisällä. Ulkoisten kykyjen hyödyntäminen tuottaa yritykselle niin uusia innovaatioita kuin myös helpotusta markkinointi- ja tuotekehityskustannuksiin.

Tämän opinnäytetyön tavoitteena on tutkia, kuinka yritykset hyödyntävät sosiaalisia medioita. Opinnäytetyö jakautuu teoriaosuuteen ja käytännön osuuteen. Teoriaosuudessa selvitetään, miten yritykset voivat hyödyntää sosiaalisia medioita ja miten yritys voisi muuttaa toimintatapojaan, sekä käydään esimerkkinä läpi aiempia aiheesta tehtyjä tutkimuksia. Käytännön osuudessa käydään läpi yrityksille tehdyt haastattelut eli selvitetään millaisia sosiaalisen median työkaluja yritykset ovat käyttäneet, sekä otetaan selvää millaista hyötyä näistä käytetyistä menetelmistä on ollut yrityksille. Käytännön osuudessa huomiota kiinnitetään erityisesti mainostoimistojen haastatteluihin, koska myös heidän asiakkaansa ovat osa tutkimusta.

Opinnäytetyössä aineistonkeruumenetelmänä on ollut avoin puhelinhaastattelu yrityksille. Tämä tarkoittaa sitä, että yrityksen edustaja vastaa avoimesti esitettyihin kysymyksiin eli valmiita vastausvaihtoehtoja ei ole annettu. Työhön on otettu mukaan myös aiemmin tehtyjä tutkimuksia nyt tehdyn tutkimuksen rinnalle. Lopputuloksena analysoitiin yritysten antamat vastaukset. Sosiaalisten medioiden hyödyntäminen tuotekehityksessä ei saavuttanut haastateltujen yritysten joukossa yhtä suurta suosiota kuin sen käyttö yhteydenpitoon asiakkaiden kanssa.
















Asiasanat: sosiaalinen media, innovaatio, osallistumistalous
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste