Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Digitaalisen markkinoinnin suunnittelu ja mittaaminen : Case Chic Mini Me Oy

Irri, Tiia (2019)

 
Avaa tiedosto
Tiia_Irri.pdf (2.303Mt)
Lataukset: 


Irri, Tiia
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019051910527
Tiivistelmä
Kehittämishankkeen tarkoituksena oli tutkia miten yritys voi suunnitella digitaalista markkinointia liiketoiminnan lähtökodista, miten digitaalista markkinointia voidaan mitata ja miten mitattua tietoa voidaan hyödyntää tulevaisuudessa. Kehittämishankkeen tavoitteena oli tuottaa digitaalisen markkinoinnin suunnitelma lastenvaateverkkokauppa Chic Mini Me Oy:lle. Suunnitelmassa keskityttiin erityisesti luomaan mittaristo, jolla yritys voi seurata onnistumistaan digitaalisessa markkinoinnissa.

Työn teoriaosuudessa käsiteltiin digitaalisen markkinoinnin suunnittelun lisäksi liiketoiminnan ja markkinoinnin suunnittelua, sillä niillä on olennainen rooli digitaalisen markkinoinnin suunnittelussa. Lisäksi käsiteltiin erilaisia digitaalisen markkinoinnin kanavia ja sisältötyyppejä. Mittausta käsittelevä osio keskittyi erityisesti mittauksen suunnitteluun, lisäksi esiteltiin muutamia yleisimpiä digitaalisen markkinoinnin mittareita.

Kehittämishankkeen tutkimisosuus toteutettiin laadullisena tapaustutkimuksena haastattelemalla viittä digitaalisen markkinoinnin asiantuntijaa keväällä 2019. Haastattelut toteutettiin puolistrukturoituna teemahaastatteluna. Haastattelujen tarkoituksena oli koota asiantuntijoiden näkemyksiä digitaalisesta opinnäytetyön aiheesta. Haastatteluaineisto litteroitiin ja koodattiin teemoittaan analyysia varten. Syntyneen aineiston ja teoriaosuuden kautta kertyneiden tietojen pohjalta yrityksessä pidettiin osallistava työpaja, jossa kerättiin aineistoa digitaalisen markkinoinnin suunnitelmaan.

Tutkimuksen tuloksena selvisi, että digitaalisen markkinoinnin suunnittelun ja mittauksen kulmakivi on yrityksen liiketoiminnan tavoitteiden tarkassa määrittelyssä. Nämä tavoitteet ohjaavat digitaalisen markkinoinnin suunnittelua ja mittareiden valintaa. Digitaalisen markkinoinnin suunnittelua ja mittaamista ei siis voida irrottaa yrityksen muun liiketoiminnan ja mittauksen suunnittelusta, vaan se on olennainen osa sitä. Tämä ohjasi myös työn tuloksena syntyneen digitaalisen markkinoinnin suunnitelman ja mittariston luomista.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste