Aurinkosähköjärjestelmän hankinta: Asiakastutkimus verkkoon liitetyn järjestelmän hankkineista
Uusitalo, Paavo (2019)
Uusitalo, Paavo
2019
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052311482
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052311482
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tehdä asiakastutkimus verkkoon liitettävän aurin-kosähköjärjestelmän tilanneista asiakkaista. Työn tilaajana toimi Suomen Aurinkotek-niikka Oy.
Asiakastutkimuksessa oli tarkoitus selvittää aurinkosähköjärjestelmän tilaajien asia-kastyytyväisyys hankintaprosessin eri vaiheissa. Lisäksi tarkoituksena oli ottaa käyt-töön ja selvittää asiakasuskollisuutta mittaava Net Promoter Score -luku.
Työ toteutettiin kyselytutkimuksena, jonka kohderyhmänä olivat Suomen Aurinkotek-niikka Oy:ltä aurinkosähköjärjestelmän tilanneet asiakkaat. Tutkimusmenetelmänä käytettiin kvantitatiivista eli määrällistä tutkimusmenetelmää.
Asiakastutkimuksesta saatiin selville, että asiakastyytyväisyys on hyvällä mallilla kai-killa toiminnan osa-alueilla. Saatua palautetta hyödynnetään aktiivisesti yrityksen markkinoinnissa ja uusien työntekijöiden koulutuksessa. The purpose of this thesis was to make a customer study of those who have acquired an on-grid solar panel system. The project was commissioned by Suomen Au-rinkotekniikka Ltd.
The purpose of the customer study was to resolve the customer satisfaction. The pur-pose was also to adopt and resolve the company’s Net Promoter Score.
Project was executed as a questionnaire study for the customers of the company. The study was executed in a quantitative method.
The customer study indicated that the customer satisfaction is on high level. Obtained feedback is now being used in the company’s marketing and in the education of new employees.
Asiakastutkimuksessa oli tarkoitus selvittää aurinkosähköjärjestelmän tilaajien asia-kastyytyväisyys hankintaprosessin eri vaiheissa. Lisäksi tarkoituksena oli ottaa käyt-töön ja selvittää asiakasuskollisuutta mittaava Net Promoter Score -luku.
Työ toteutettiin kyselytutkimuksena, jonka kohderyhmänä olivat Suomen Aurinkotek-niikka Oy:ltä aurinkosähköjärjestelmän tilanneet asiakkaat. Tutkimusmenetelmänä käytettiin kvantitatiivista eli määrällistä tutkimusmenetelmää.
Asiakastutkimuksesta saatiin selville, että asiakastyytyväisyys on hyvällä mallilla kai-killa toiminnan osa-alueilla. Saatua palautetta hyödynnetään aktiivisesti yrityksen markkinoinnissa ja uusien työntekijöiden koulutuksessa.
The purpose of the customer study was to resolve the customer satisfaction. The pur-pose was also to adopt and resolve the company’s Net Promoter Score.
Project was executed as a questionnaire study for the customers of the company. The study was executed in a quantitative method.
The customer study indicated that the customer satisfaction is on high level. Obtained feedback is now being used in the company’s marketing and in the education of new employees.