Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Nuoret aikuiset tulevaisuuden raviradalle : case: Vermon Ravirata

Immonen, Sami (2019)

 
Avaa tiedosto
ONT_Immonen_Sami.pdf (570.1Kt)
Lataukset: 


Immonen, Sami
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052812869
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tutkitaan nuorten aikuisten käsitystä ja kiinnostusta raviradan toimintaan. Nuorilla aikuisilla viitataan tässä opinnäytetyössä 18-30 vuotiaita henkilöihin. Opinnäytetyön toimeksiantajana oli Vermon Ravirata Oy, joka pyrkii hyödyntämään tutkimuksessa saavutettuja tuloksia toimintansa kehittämiseen tulevaisuudessa. Opinnäytetyön keskeisyydessä olivat Royal Vermo-opiskelijaravit, joita hyödynnettiin tutkimuksen toteuttamisessa tapahtuman järjestämisen ohessa.

Opinnäytetyön tietoperustassa käydään läpi raviurheilun historiaa ja kehitystä Suomessa ja brändäyksen merkitystä yritystoiminnan kannalta. Markkinoinnin näkökulmasta käsitellään tapahtumamarkkinoinnin hyödyllisyyttä ja toteutustapoja sekä sisältömarkkinoinnin käsitteistöä ja sen merkitystä nuorten tavoittamisessa. Lopuksi käsitellään nuorten kulutuskäyttäytymisen nykytilaa sekä viimeisenä elämystaloutta käsitteenä ja sen roolia nyky-yhteiskunnassa. Nämä teemat yhdistetään Vermon raviradan toimintaan ja tutkimuksen tuloksiin.

Tutkimus toteutettiin kyselynä, jossa käytettiin sekä kvantitatiivisia sekä kvalitatiivisia elementtejä. Kysely sisälsi monivalintakysymyksiä ja avoimia kysymyksiä. Jaoin kyselyn opiskelijatapahtuman Facebook-tapahtumassa sekä omalla henkilökohtaisella Facebook-sivullani. Kyselyssä selvitin kohderyhmän nykyistä tietoisuutta Vermon Raviradasta ja sen toiminnasta sekä minkälaista toimintaa ja tapahtumia vastaajat haluaisivat yrityksen järjestävän.

Tutkimuksen perusteella Vermo sekä raviurheilu ylipäätään nähdään enemmän vanhojen ihmisten juttuna, ja nuoret eivät juurikaan käy siellä. Opiskelijaravien jälkeen huomattiin kiinnostusta kuitenkin löytyvän kohderyhmän keskuudesta, mikäli tarpeeksi kiinnostavaa ja hyvin markkinoitua toimintaa järjestetään. Kiinnostaviin tapahtumiin lukeutuivat opiskelijatapahtumien lisäksi esimerkiksi konsertit ja ruokatapahtumat. Kehitysehdotuksia tulosten valossa on pyrkiä järjestämään jatkossakin opiskelijoille suunnattuja tapahtumia, joko yhteistyössä järjestöjen kanssa tai itsenäisesti. Apuvälineenä näiden järjestämiseen on käyttää markkinointiapua järjestöiltä sekä opiskelijakorttisovelluksista löytyvää ominaisuutta, josta löytyvät yritysten tarjoamat edut. Lisäksi muunlaiset kiinnostavat tapahtumat, kuten festivaalit sekä konsertit ovat tulosten valossa toteuttamiskelpoisia keinoja saavuttaa nuorempia asiakkaita.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste