Kuvaus oppilaitosyhteistyöstä: Case Laurea loves Nenäpäivä
Keränen, Juha (2019)
Keränen, Juha
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052913114
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052913114
Tiivistelmä
Tämän työn tavoitteena oli kuvata Laurean ja Nenäpäiväsäätiön oppilaitosyhteistyö ja esittää siihen kehitysehdotuksia. Työn tarkoituksena oli syventää jatkossa yhteistyötä Laurean ja Nenäpäiväsäätiön välillä. Opinnäytetyö toimii lisäksi pilottina AMK-yhteistyöstä, jota Nenäpäiväsäätiö voi hyödyntää oppilaitosyhteistyön jalkauttamisessa muihin ammattikorkeakouluihin.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa määritellään ensin tapahtuman käsite ja kerrotaan, miten tapahtumia ja tapahtuma-alaa voidaan luokitella. Tämän jälkeen käydään läpi tapahtuman järjestämisen lähtökohtia, kuten tapahtumatyypit ja tapahtumien luokittelu, sidosryhmien tunnistaminen ja priorisointi, tapahtuman tavoite ja viesti, budjetti ja tapahtumasponsorointi sekä kohderyhmä. Teoriaosuuden lopuksi kuvataan tapahtumaprosessi suunnittelusta jälkimarkkinointiin.
Työn aineistonkeruumenetelmänä käytettiin teemahaastatteluja. Työssä haastateltiin Nenä-päiväsäätiön edustajaa, tapahtuman tuottaminen ja johtaminen -opintojakson kahta opettajaa, sekä viittä opintojaksolle osallistunutta opiskelijaa. Tulokset kirjoitettiin auki haastatteluteemoittain. Ensin käsiteltiin tulokset opettajien haastattelusta, seuraavaksi Nenäpäiväsäätiön edustajan haastattelusta ja lopuksi opiskelijoiden haastatteluista.
Työn tuloksena on yhteenvetokuvaus Laurean ja Nenäpäiväsäätiön yhteistyöstä sekä kehitysehdotuksia yhteistyön syventämiseksi, parantamiseksi ja sen jalkauttamiseksi muihin ammattikorkeakouluihin. Työn tuloksista on hyötyä tapahtuman tuottaminen ja johtaminen -opintojakson toteuttamisessa jatkossa. Sitä voidaan käyttää myös mallina opiskelun ja hyväntekeväisyyden yhdistämisestä sekä toimivasta oppilaitosyhteistyöstä muille ammattikorkeakouluille.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa määritellään ensin tapahtuman käsite ja kerrotaan, miten tapahtumia ja tapahtuma-alaa voidaan luokitella. Tämän jälkeen käydään läpi tapahtuman järjestämisen lähtökohtia, kuten tapahtumatyypit ja tapahtumien luokittelu, sidosryhmien tunnistaminen ja priorisointi, tapahtuman tavoite ja viesti, budjetti ja tapahtumasponsorointi sekä kohderyhmä. Teoriaosuuden lopuksi kuvataan tapahtumaprosessi suunnittelusta jälkimarkkinointiin.
Työn aineistonkeruumenetelmänä käytettiin teemahaastatteluja. Työssä haastateltiin Nenä-päiväsäätiön edustajaa, tapahtuman tuottaminen ja johtaminen -opintojakson kahta opettajaa, sekä viittä opintojaksolle osallistunutta opiskelijaa. Tulokset kirjoitettiin auki haastatteluteemoittain. Ensin käsiteltiin tulokset opettajien haastattelusta, seuraavaksi Nenäpäiväsäätiön edustajan haastattelusta ja lopuksi opiskelijoiden haastatteluista.
Työn tuloksena on yhteenvetokuvaus Laurean ja Nenäpäiväsäätiön yhteistyöstä sekä kehitysehdotuksia yhteistyön syventämiseksi, parantamiseksi ja sen jalkauttamiseksi muihin ammattikorkeakouluihin. Työn tuloksista on hyötyä tapahtuman tuottaminen ja johtaminen -opintojakson toteuttamisessa jatkossa. Sitä voidaan käyttää myös mallina opiskelun ja hyväntekeväisyyden yhdistämisestä sekä toimivasta oppilaitosyhteistyöstä muille ammattikorkeakouluille.