Markkinointiviestintäsuunnitelma: Kesänen Production
Kraft, Lauri (2019)
Kraft, Lauri
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052913180
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052913180
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on laatia markkinointiviestintäsuunnitelma Kesänen Productionille. Yrityksen toiminnassa käytettävä markkinoinnin ja mainonnan määrä on tällä hetkellä vähäistä, joten tavoitteena oli kehittää yrityksen toimintatapoihin soveltuva suunniteltu ja yksityiskohtainen markkinointiviestintäsuunnitelma, jonka avulla yritys pystyy lisäämään näkyvyyttään tapahtumissa sekä sosiaalisessa mediassa. Opinnäytetyön teoriaosuus koostuu markkinointiviestintäsuunnitelman suunnitteluprosessista ja se sisältää keskeisimmät analyysit yrityksen toiminnan kartoittamiseksi. Työssä käsiteltiin markkinoinnin strategioita ja sen tavoitteita. Teoriaosuuden tarkoituksena on antaa tietoa toimeksiantajalle yrityksen tämänhetkisestä tilanteesta markkinoinnin näkökulmasta. Käytännön osuus koostuu markkinointiviestintäsuunnitelmasta, jonka avulla yritys voi toteuttaa kohdistettua markkinointia sekä lisätä näkyvyyttään etenkin sosiaalisessa mediassa. Opinnäytetyössä käsitellään niitä aihealueita, joihin yrityksen kannattaa keskittyä viestinnässään, ja keinoja, millä tavalla digitaalisen markkinoinnin suunnittelu ja toteutus voidaan toteuttaa yrityksessä. Opinnäytetyön lopputuloksena Kesänen Productionille luotiin markkinointiviestintäsuunnitelma ja ohjeistus siitä, miten paljon ja millä tavalla yritys tulee näkymään sosiaalisen median kanavissa tulevaisuudessa. Opinnäytetyön viimeinen osio käsittelee toimintaan liittyvät riskit, aikataulujen seurannan sekä budjetoinnin.