Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Kolmiulotteinen brändäys myymäläympäristössä

Lehtiö, Mari (2019)

 
Avaa tiedosto
Lehtio_Mari.pdf (31.29Mt)
Lataukset: 


Lehtiö, Mari
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052913366
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä tarkasteltiin myymäläsuunnittelua sisustusarkkitehtuurin näkökulmasta sekä brändin ilmentämistä tilallisin keinoin. Näiden rinnalla tietoperustan muita keskeisiä teemoja olivat fyysisten myymälöiden tulevaisuus ja vähittäismyynnin trendit. Aihevalintaan johtivat kiinnostus myymälöiden tulevaisuudesta digitaalisella aikakaudella sekä henkilökohtaiset kokemukset elämyksellisissä muotialan liikkeissä.

Työssä esiteltiin hypoteettinen showroomin tilakonsepti Nokonen-muotibrändille. Suunnittelutyö ei ollut toimeksianto, vaan Nokonen valittiin brändinä osaksi havainnollistamaan kolmiulotteisen brändäyksen prosessia. Tavoitteena oli luoda brändille tilallinen ulottuvuus osana monikanavaista kauppaa ja täten saumaton brändikokemus.



This graduation thesis covered retail design from an interior architecture perspective and the process of brandscaping. Other essential themes were the future of brick-and-mortar business and the latest trends in retail. The subject originated from an interest in retail of the digital age, and from personal memorable experiences in fashion retail stores.

The presented design was a hypothetical show-room interior concept for the slow fashion brand Nokonen. The design assignment wasn’t commissioned by Nokonen – instead, the brand was chosen to demonstrate the process of brandscaping. The objective was to create a spatial dimension for the brand and thus a seamless brand experience.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste