Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Verkkosivun näkyvyyden parantaminen hakukoneoptimoinnin avulla: Case Yritys X

Eerola, Kristina (2019)

Avaa tiedosto
Verkkosivun näkyvyyden parantaminen hakukoneoptimoinnin avulla: Case Yritys X (662.5Kt)
Lataukset: 


Eerola, Kristina
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019053013404
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli parantaa Yritys X:n verkkosivujen näkyvyyttä hakukoneissa teknisen hakukoneoptimoinnin avulla. Opinnäytetyön tutkimus tehtiin projektina Yritys X:lle. Kehittämistehtävän hyötyinä Yritys X:n verkkosivuston kävijämäärää saatiin lisättyä ja orgaaninen liikenne eli luonnolliset haut kasvoivat. Teknisellä optimoinnilla varmistettiin, että verkkosivusto vastaa teknisiltä ominaisuuksilta hakukoneiden ja käyttäjien vaatimuksia. Sivuston teknisiä sisältöjä parannettiin niin, että Yritys X:n verkkosivuston tekstisisällöt, metatiedot, linkit, otsikot ja sivustonrakenne ovat laadukkaita ja helposti löydettävissä. Opinnäytetyön ohella toteutettiin myös avainsana-analyysi. Opinnäytetyö rakentuu hakukonemarkkinoinnista, hakukoneoptimoinnista, hakukoneoptimoinnin kehityksestä ja hakukoneoptimoinnin jatkokehityksestä. Tiedonkeruumenetelmänä käytettiin Google Analytics ohjelmaa sekä muita internet-tiedonkeruupalveluita.

Hakukoneoptimointia toteutettiin marraskuusta 2018 alkaen ja tuloksia tarkasteltiin maaliskuuhun 2019 saakka. Hakukoneoptimoinnin kehitystä tarkasteltiin jatkuvasti niin päivä-, viikko- ja kuukausitasolla Google Analyticsistä saatavan datan perusteella.

Opinnäytetyö osoitti, että teknisen hakukoneoptimoinnin avulla Yritys X:n verkkosivujen löydettävyys parantui, minkä seurauksena myös kävijämäärä saatiin kasvuun. Hakukoneoptimointia tulee jatkaa säännöllisesti myös jatkossa osana nettisivujen kehittämistä. Kehittämisehdotuksena Yritys X:n olisi jatkossa hyödynnettävä enemmän maksullista hakukonemainontaa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste