Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Kinnarin tilan kaurahiutaleen arvo kuluttajalle

Elonen, Henni (2019)

 
Avaa tiedosto
Elonen_Henni.pdf (742.4Kt)
Lataukset: 


Elonen, Henni
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019060214112
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli kartoittaa Kinnarin tilan kaurahiutaleen markkina-arvoa ja sitä, mitä kuluttajat arvostavat ja pitävät tärkeänä Kinnarin kaurahiutaleessa. Kyselyn avulla selvitettiin myös sitä, miten Kinnarin tilan kaurahiutaleen markkinointia voisi parantaa ja mikä saa kyseisen kaurahiutaleen erottumaan kilpailijoistaan. Tutkimus toteutettiin kyselylomakkeella, joka oli toteutettu laadullisella otteella avoimin kysymyksin. Vastaajat kyselyyn sain hankittua Facebookin kautta.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa perehdytään kuluttajan ostokäyttäytymiseen asiakassegmentoinnin ja ostomotiivien kautta. Nämä tiedot antavat hyvän tietopohjan tutki-muksen tekemiselle ja kysymysten analysoinnille. Teoriaosuudessa käsitellään myös ruokatuotteen arvoa sen hinnan ja kotimaisuuden näkökulmasta ja mitä kuluttajan ostoprosessi käytännössä tarkoittaa.
Tutkimustulosten perusteella kuluttajat arvostavat Kinnarin kaurahiutaleessa eniten sen erityispiirteenä olevaa höyryttämättömyyttä ja sitä, että se tuotetaan kotimaisella tilalla. Tuotteen pakkauksen pelkistetystä ulkomuodosta pidetään. Markkinointiin kannattaa kerätyn aineiston perusteella panostaa korostamalla kotimaisuutta ja vanhan alan maalaisromantiikkaa henkivää pakkauksen ulkonäköä. Valtaosa tuotteesta ostetaan tilamyymälästä, joten miljööllä on suuri rooli ostopäätöksen tekemisessä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste